۰
در بیمارستان امام علی (ع)؛

پیشرفته‌ترین دستگاه آنژیوگرافی کشور در چابهار راه اندازی می شود

محمود حسین بر گفت: دستگاه آنژیوگرافی یکی از پیشرفته ترین دستگاه های قلب و عروق جهت استفاده بیماران بیمارستان امام علی (ع) چابهار در حال انتقال به داخل کشور است و به زودی راه اندازی می شود.
پیشرفته‌ترین دستگاه آنژیوگرافی کشور در چابهار راه اندازی می شود
محمود حسین بر سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: آنژیوگرافی یک روش تصویربرداری تشخیصی قلب وعروق با استفاده از اشعه ایکس می باشد که در آن با تزریق ماده حاجب به داخل عروق قلب و حفره های قلبی میتوان از میزان تنگی عروق کرونر، نارساییهای دریچه ای و نیز وضعیت کارکرد قلبی مطلع شد.

وی افزود: با راه اندازی آنژیوگرافی قلب و عروق، شاهد تحولی عظیم در ارایه خدمات قلبی به بیماران جنوب استان خواهیم بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار گفت: از مهم ترین مزیت های آنژیوگرافی؛ کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی، درمان نارسایی های قلبی و عروقی، کاهش اعزام بیماران به استان های همجوار، کاهش هزینه های درمان بیماران، بررسی عروق مغز، ریه، کلیه و دستگاه گوارش، تشخیص سریع سکته قلبی و مغزی را عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه برای ارائه خدمات به بیماران قلبی است ادامه داد: به کمک مانیتور مرکزی تمام بیماران حین و پس از آنژیوگرافی تحت مانیتورینگ علائم حیاتی ( فشارخون، نبض و تنفس) قرار می گیرند تا در صورت مشاهده هر گونه اختلال کلیه پیگیریهای لازم انجام گیرد.

حسین بر گفت: بعد از تشخیص، در صورت وجود تنگی شدید میتوان با استفاده از آنژیوپلاستی و تعبیه استنت در رگ مسدود، اقدام به رفع تنگی نمود که این مرحله نیز در بخش آنژیوگرافی و بلافاصله بعد از انجام کار تشخیصی، قابل انجام است، در صورت تنگیهای متعدد، میتوان بیمار را برای عمل جراحی باز قلب آماده کرد.

وی افزود: بیماران بلافاصله بعد از عمل جراحی قلب از اتاق عمل به بخش آی سی یو منتقل و توسط کادر کار آزموده و مجرب و طبق نظر پزشک معالج تا ثابت شدن کامل وضعیت در این قسمت بستری می‌شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: این بخش تجهیزات بسیار کاملی برای مانیتورینگ تنفسی و قلبی بیماران بعد از جراحی دارد، بیماران این بخش روزانه توسط پزشک بیهوشی، کاردیولوژیست و جراح قلب ویزیت می شوند و پزشک بیهوشی و نیز جراح قلب به صورت 24 ساعته آنکال میباشند بیماران قسمت حاد مراقبت بعد از عمل جراحی قلب باز را در این بخش سپری میکنند.

وی گفت: از خدمات دیگری که در این بخش انجام میشود، تعبیه پیس میکر( باطری قلبی) برای بیماران خاص میباشد.

انتهای پیام/
 
 
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 454500
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *