۰

ساخت فرودگاه چابهار موجب تسهیل ورود و خروج مسافر می‌شود/ صندوق توسعه ملی کمک بزرگی به راه‌آهن چابهار بود/ فرودگاه؛ تحول گردشگری و تجارت چابهار را به همراه دارد

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان چابهار نیز گفت: ساخت فرودگاه بین‌المللی در چابهار موجب تسهیل در ورود و خروج مسافر می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذار و گردشگر داشته باشد.
ساخت فرودگاه چابهار موجب تسهیل ورود و خروج مسافر می‌شود/ صندوق توسعه ملی کمک بزرگی به راه‌آهن چابهار بود/ فرودگاه؛ تحول گردشگری و تجارت چابهار را به همراه دارد
به گزارش چهاربهاران، رحمدل بامری در مراسم عملیات اجرایی فرودگاه بین‌المللی چابهار؛ ساخت فرودگاه بین المللی در چابهار موجب تسهیل در ورود و خروج مسافر می شود و می تواند نقش مهمی در جذب سرمایه گذار و گردشگر داشته باشد.

وی افزود: شهرستان چابهار با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، ۸۰ هزار دانش آموز، ۱۰ هزار دانشجو و بیش از ۷۰ هزار نفر حاشیه نشین محروم از امکانات اولیه زندگی، دارد که نیاز است وزارت راه وشهرسازی برای تامین زیرساخت های حاشیه شهر و راه‌های ارتباطی اقدام کند.

فرماندار ویژه چابهار بیان کرد: ساخت بیش از هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه از مبدا چابهار به طرف هرمزگان، زاهدان و کرمان از درخواست های مردم و مسئولان است تا شاهد رونق حمل ونقل و ترانزیت کالا باشیم.

وی از تمام مروم و مسوولان که در ساخت فرودگاه کمک کردند، قدردانی کرد و افزود: قطعا تکمیل راه آهن، بندر و فرودگاه اقتصاد و تجارت منطقه جنوب شرق را متحول می کند.

بامری تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه راه و شهرسازی، دوبانده شدن راه مرز ریمدان و اتصال راه آهن به مرز پاکستان از طریق ریمدان دشتیاری را خواستار شد.

ساخت فرودگاه، چابهار را به مراکز ثروت و قدرت متصل می‌کند
استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: ساخت این فرودگاه بین‌المللی شهرستان راهبردی چابهار را به مراکز ثروت و قدرت متصل می‌کند و می‌تواند در جذب گردشگر و سرمایه‌گذار نقش مهمی داشته باشد.

احمدعلی موهبتی با اشاره به اینکه سه دولت در گذشته برای ساخت فرودگاه چابهار تلاش کردند ولی موفق نشدند، خاطرنشان کرد: تلاش دکتر اسلامی بعنوان وزیر راه و شهرسازی و مدیران سابق منطقه آزاد و وزارت راه و شهرسازی برای محقق شدن این فرودگاه قابل‌تقدیر است.

وی ادامه داد: وحدت و انسجام با همدیگر می‌تواند بخشی از مشکلات را مرتفع کرد.

 ساخت فرودگاه تجارت و گردشگری چابهار را متحول می‌کند
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: ساخت و تکمیل فرودگاه در این منطقه تجارت را متحول و ورود مسافر، گردشگر و سرمایه‌گذار را تسهیل می‌کند.

عبدالرحیم کردی افزود: ساخت فرودگاه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۱۵ هکتار برنامه‌ریزی‌شده و در فاز نخست ترمینال مسافری آن در ۱۳ هزار مترمربع، چهار کیلومتر باند با عرض ۶۰ متر ساخته می‌شود.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار از همکاری و همراهی مردم و مسئولان شهرستان چابهار در به سرانجام رسیدن پروژه‌ها قدردانی کرد و افزود: با تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل شاهد افزایش اشتغال، تولید و توسعه خواهیم بود.

کردی گفت: منطقه آزاد چابهار نقش مهمی در توسعه استان محروم سیستان و بلوچستان دارد و در آینده نیز نقش آن با تکمیل زیرساخت‌ها پررنگ‌تر خواهد شد.

 صندوق توسعه ملی کمک بزرگی به راه‌آهن چابهار بود
سردار محمد، فرماندار قرارگاه خاتم با اشاره به پروژه‌هایی که قرارگاه در آن در منطقه آزاد چابهار مشارکت دارد، گفت: فرودگاه بین‌المللی چابهار یکی از آنهاست اما در کنار آن پروژه بندر شهید بهشتی، راه‌آهن چابهار زاهدان نیز در دست اجراست که با توجه به رقم 300 میلیون یورویی که با مجوز رهبری از صندوق توسعه ملی برداشت خواهد شد کمک شایانی به ساخت و بهره‌برداری سریع‌تر این پروژه خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نیز بیان کرد: ساخت فرودگاه، تکمیل پروژه راه‌آهن چابهار به سرخس مشهد، تکمیل طرح توسعه بندر چابهار و دوبانده شدن راه‌های ترانزیتی  می‌تواند حمل‌ونقل این استان را متحول کند.

سردار محمد افزود: مصمم به تکمیل پروژه‌های در دست اجرا هستیم و از هیچ کوششی برای محرومیت‌زدایی این استان محروم دریغ نمی‌کنیم.

 ساخت فرودگاه چابهار برگ زرینی از عملکرد مثبت دولت است
نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: ساخت فرودگاه در شرایط بد اقتصادی اقدامی مبارک برای مردم است که جا دارد از تلاش‌های دولت نهایت تشکر و قدردانی شود.
عبدالغفور ایران‌نژاد افزود: پس از سالها انتظار مردم شاهد کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی فرودگاه چابهار هستند و امیدواریم در کمترین زمان ممکن افتتاح و بهره‌برداری شود.

مردم پس از سالها انتظار اکنون شاهد آغاز عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار هستند
امام جمعه اهل سنت چابهار اظهار داشت: راه‌های روستایی و بین شهری این شهرستان نیازمند آسفالت و بازگشایی هستند و این مهم با تخصیص اعتبارات محقق می شود.

مولوی عبدالرحمن ملازهی افزود: تمام کشور از راه مناسب برخوردار است و مردم نیز امیدوارند راه‌های روستاها و شهرهای مختلف استان نیز آسفالت و دوبانده شوند.

وی با قدردانی از تلاش های دولت برای توسعه و آبادانی چابهار و سایر نقاط سیستان وبلوچستان، خاطرنشان کرد: مردم پس از سالها انتظار اکنون شاهد آغاز عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار هستند.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب: 454414
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *