۰

تراژدی چندین ساله دلالان گاز در چابهار و بی توجهی ارگان های نظارتی

بعد از افزایش قیمت بنزین نه تنها نظارت بر روی نحوه توزیع کپسول های گاز خانگی در چابهار افزایش نیافت بلکه قیمت ها در بازار دلالان ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد.
تراژدی چندین ساله دلالان گاز در چابهار و بی توجهی ارگان های نظارتی
به گزارش چهاربهاران چندین سال است که بسیاری از خودروهای شرکت های پرسی و ایران گاز چابهار، برای راحتی کار خود و سود بیشتر؛ کپسول ها خود را به دلالان و فروشندگان غیرمجاز که اکثرا در هیئت سه نفره و فلکه بلوار توحید می فروشند.

با توجه به اینکه نرخ هر کپسول دولتی ۸ هزار تومان است ولی فروشندگان غیرمجاز قبل از گرانی بنزین این مخازن گاز را ۱۵ هزار تومان به مردم می فروختند و الان به ۲۵ هزار تومان رسانده اند.

شاید بپرسید مگر مجبورند از دلالان خرید کنند، جواب آری است اولا که شرکت پرسی گاز در جاده ترمینال ۱۰ کیلومتر دور از شهر است و کسی که بخواهد خرید کند شاید خودرو نداشته باشد و کرایه زیادی برای رفت وآمد می خواهد که صرف نمی کند.

دوما نیسان های شرکت کپسول اکثرا سیلندرهای گاز را به دلالان می فروشند و اصلا به مردم عادی نمی دهند، وقتی راننده نیسانی که درحال فروش کپسول به دلال می باشد تقاضای کپسول کنی، می گوید تمام شده است و همه را فروختم و مردم مجبور می شوند به شرکت پرسی مراجعه کرده یا آزاد خریداری کنند.

فرماندار ویژه چابهار در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت بنزین بایستی جلوی برخی از سواستفاده ها توسط ارگان های نظارتی در سطح شهر گرفته شود تا همه چیز با روال قانونی خود به فروش رسد.

رحمدل بامری با اشاره به افزایش نظارت ها افزود: این موضوع در طی جلسه کمیته سوخت شهرستان بررسی شده است و مسئولین ادارات مربوطه موظف به ساماندهی این مهم می باشند.

وی ادامه داد: گران فروشی از تخلفات محسوس جامعه محسوب می شود که باعث ناامیدی و پایین آوردن رفاه سطح زندگی خانواده های کم درآمد می شود و بایستی در دستور کار همه ارگان ها و سازمان های مربوطه قرار گیرد.

یکی از شهروندان چابهاری به خبرنگار ما می گوید: ماشین ها کپسول گاز وقتی در شهر تردد می کنند اکثرا پاسخگوی مردم نیستند و گاز را به دلالان می فروشند چرا که هم سود بیشتری نصیب شان می شود و از طرف دیگر ژودتر بار خود را می فروشند.

رزاق باشنده تاکید می کند: در این میان کسانی که ضرر می کنند مردم هستند مگر چقد یک کارگر درآمد دارد که بایستی پول گرافی برای خرید کپسول خانگی پرداخت کند.

یک دلال کپسول گاز خانگی در هیئت سه نفره چابهار به خبرنگار ما می گوید: ما با فروش این کپسول ها درآمد کسب می کنیم و روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به دست می آوریم.

عبدالحکیم لاهوتی تشریح می کند: من دو همسر دارم و برای امرار و معاش فرزندانم مجبورم کپسول گاز بفروشم و اگر این شغل نباشد نمی توانم هزینه های زندگی خود را تامین کنم.

وی خاطرنشان می کند: وقتی شغل در شهر نیست مجبوریم با خرید کپسول از خودروهای حمل گاز تامین درآمد کنیم و معاش زندگی خانواده هایمان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۱۸
کد مطلب: 454365
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *