۰

وحدت اسلامی مهم ترین عامل آبادانی سیستان و بلوچستان/ توجه به مشترکات دینی محرک وحدت مذاهب در جهان اسلام

فرماندار ویژه چابهار گفت: مردم سیستان و بلوچستان با تجمع حول محور اسلام، اهداف شوم استکبار جهانی را در این استان با شکست مواجه کرده اند و این تفکر از بدپ پیروزی انقلاب اسلامی به حیطه عمل در این مرزها راه یافته است.
وحدت اسلامی مهم ترین عامل آبادانی سیستان و بلوچستان/ توجه به مشترکات دینی محرک وحدت مذاهب در جهان اسلام
رحمدل بامری در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: هم‌اکنون جهان اسلام نیازمند یکپارچگی و اتحاد برای فائق آمدن بر مصائب و مشکلاتی است که به‌واسطه دخالت بیگانگان دامن‌گیر ممالک اسلامی شدە بود و همه باید بر هم‌افزایی، همدلی و همسویی باعث همواری و موجبات خشنودی و رضایت خداوند شوند.

وی با بیان اینکه وحدت نه یک تاکتیک بلکه استراتژی است افزود: امروز استان سیستان و بلوچستان به‌ عنوان پیشاهنگ وحدت اقوام و مذاهب مختلف در کشور در حالی بر ریل توسعه قرارگرفته که بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به مشترکات مذهبی و دینی در سایه اتحاد می باشد.

فرماندار چابهار ادامه داد: از اصول بسیار مهم راهبرد وحدت اسلامی، به ویژه در مجامع و گردهمایی ‏هایی که در آن پیروان مذاهب گوناگون اسلامی حضور دارند، توجه به اصول مورد اشتراک و اتفاق همه مذاهب اسلامی است؛ از جمله این‏که همه مسلمانان خدای واحدی را می‏پرستند.

بامری تاکید کرد: آنانی که به هر دلیلی و با هر شکل و رنگی بر طبل اختلافات می‌کوبند بزرگ‌ترین دشمنان عدالت، امنیت، برادری و توسعه‌اند؛ و قصدشان ایجاد ناامنی در منطقه می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی بر رژیم ستمشاهی پهلوی، به رهبری امام خمینی رحمه‏الله یکی از پایه‏های مهم سیاست داخلی و خارجی خود را بر وحدت اسلامی قرار داد و دفاع از مسلمانان جهان به صورت یکی از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی کشورمان آمده است.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 454336
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *