۰

تامین ۷۰ درصد نیاز تون ماهی کشور به وسیله بنادر چابهار و کنارک

سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: شغل صیادی یکی از مشاغل سخت جامعه می باشد که طبق برآوردها، صیادان ما بیش از 70درصد نیاز کشور به تون ماهیان را تامین می کنند.
تامین ۷۰ درصد نیاز تون ماهی کشور به وسیله بنادر چابهار و کنارک
محبعلی سیستانی در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: قيمت تون ماهیان از سالیان گذشته در اوایل فصول صید همیشه مشکل کاهش نامتعارف قیمت داشته که خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده تثبیت نرخ شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه های صیادی در سالهای اخیر بطور قابل توجهي بالارفته افزود: صیادان با پرداخت هزینه های گزافي به دریا می روند ولی متاسفانه بعداز برگشت از دریا همواره با کاهش شديد قیمت مواجه اند كه امسال اداره کل شیلات استان جلسات متعددي با صیادان، عاملین و کارخانه داران بزرگ كنسرو كشور برگزار کرده تا راهکار مناسبی جهت تثبيت قیمت ارائه شود.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان با برشمردن هزینه ها و مشکلات صیادان ادامه داد: طی توافقات کشوری مقرر شد تا شیلات کشور بر يك قيمت واحد برای ماهیان تا پايان سالجاري مبادرت ورزیده تو همه طرفين متعهد به رعايت و اجراي آن باشند.

وی با اشاره به فعالیتها و اقدامات اخیر انجام شده در شیلات استان عنوان کرد: گسترش همکاری شرکت های تعاونی و شیلات عامل پیشرفت در صنعت صید خواهد بود و می توان گره های در پیش رو را با تعامل و هماهنگی حل کرد.

سیستانی خاطرنشان کرد: تعاون روستايي دارای ظرفیتهاي فراوان و بهره برداران زیادی می باشند و استفاده از اين ظرفيتها بر گسترش همکاری و توسعه روابط بین دو مجموعه می افزاید.

انتهای پیام/
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 454316
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *