۰

وحدت مردم ایران و عراق عامل ثبات امنیت در منطقه/ ارتقای تولید داخلی راه برون رفت از تحریم های استکبار جهانی

امام جمعه چابهار گفت: در طی دهه های گذشته کشورهای اروپایی با تفرقه بین مسلمانان در کشورهای خاورمیانه امنیت و غارتگری خود را تضمین کرده اند و تنها فقر، ناامنی، تجاوز و کشتار نصیب مسلمانان شده است.
وحدت مردم ایران و عراق عامل ثبات امنیت در منطقه/ ارتقای تولید داخلی راه برون رفت از تحریم های استکبار جهانی
به گزارش چهاربهاران حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه امروز چابهار بیان کرد: امروز دشمنان با تفرقه افکنی به روش های خبیثانه میان ملت ها به خصوص مردم ایران و عراق قصد جلوگیری از امنیت منطقه را دارد تا بتواند مانند همیشه از آب گل آلود ماهی بگیرد و به ریش مسلمانان بخندد.

وی با اشاره به تاثیر وحدت در جلوگیری از ناامنی افزود: اگر مسلمانان با یکدیگر متحد باشند هیچ جریان و عامل نفوذی نمی تواند در گسترش اسلام و امنیت مسلمانان خللی ایجاد کند همانگونه که مردم عراق یکرنگی خود را در اربعین نشان دادند.

خطیب نماز جمعه چابهار ادامه داد: حضور تنها ۳ و نیم میلیون ایرانی در مراسم اربعین امسال نشان گر پیوند عمیق ارتباط ملت های مسلمان با یکدیگر در دنیا می باشد که امام حسین علیه السلام نقطه این اتصال می باشد.

وی با بیان اینکه آرزوی همیشگی انسان‌ها، دنیایی سراسر صلح و آرامش بوده که خوشبختانه این مهم در ایران اسلامی محقق شده است تاکید کرد: زیاده خواهی های آمریکا در مقابل ملت و دولت ایران محکوم می باشد، آمریکا دشمن واقعی ملت های مسلمان به ویژه ایران است و هیچگاه نمی خواهد این کشور مردمی پیشرفت کند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در روز ۱۳ آبان عنوان کرد: منطق امنيت و آزادی مردم در جهان با تفكر دولتمردان آمريكا كه با استفاده از خشنونت و اسلحه، امنيت و آزادی را دنبال می‌كنند، هيچ‌گونه هم‌سويی ندارد و ۱۳ آبان نماد مبارزه با دسیسه های ظلم و جور می باشد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: پيام ما به كشورهای اسلامی اين است كه آمريكا هیچگاه به تعهدات خودش عمل نخواهد كرد و هر گونه اعتماد به این کشور مساوی با شکست خواهد بود.

انتهای پیام/
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 454310
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *