۰

گودال آب در روستای ریمدان چابهار دو قربانی گرفت

رییس شورای روستای عارف آباد دشتیاری گفت: ظهر امروز دو دختر ۱۴ و ۱۶ ساله که برای شستن لباس در نزدیکی یکی از هوتگ های مملو از اب باران روستای ریمدان رفته بودند غرق شدند.
گودال آب در روستای ریمدان چابهار دو قربانی گرفت
غلام نبی بادغن در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: ظهر امروز دو دختر ساکن روستای ریمدان که قصد شستشوی لباس در هوتگ یا همان گودال های ۳ تا ۴ متری را داشته اند یکی از دختران به داخل آب لیز می خورد و دیگری که قصد نجات نفر اول را داشته نیز به داخل آب می افتد و متاسفانه هر دو غرق می شوند.

وی با اشاره به اینکه عصر امروز نماز جنازه هر دو متوفی برگزار شد ادامه داد: این دو دختر همسایه یک دیگر بوده اند و اهالی این روستاها به علت نبود آب لوله کشی با تانکر آبرسانی می شوند و گاها به علت نبود آب مجبورند از هوتگ ها برای تامین مایحتاج آب خود استفاده کنند.

رئیس شورای روستای عارف آباد نوبندیان تاکید کرد: خرداد ماه امسال نیز سه دانش آموز دبستانی روستای کموبازار از توابع بخش پلان شهرستان چابهار در هوتگ ها غرق شده و جان باختند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هوتِگ یا هوتَک نام گودال مصنوعی و یا طبیعی نسبتاً بزرگی است که آب حاصل از بارندگی‌ها در آن هدایت و جمع آوری شده و در طول سال به مصارف کشاورزی و آشامیدنی انسان و حیوانات اهلی و وحشی می‌رسد، این گودال در زبان بلوچی در منطقه بلوچستان به هوتِگ مشهور است.‌

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 454206
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *