۰

تامین زیرساخت های مرز ریمدان برای واردات کالا و مسافر مهیا شده است/ ریمدان مهمترین فرصتی برای اشتغال هزار مرزنشین چابهار

فرماندار ویژه چابهار گفت: تامین زیرساخت های مرز ریمدان پس از رسمی شدن در سال ۱۳۹۵ شروع و هم اینک برای واردات کالا و مسافر مهیا شده است.
تامین زیرساخت های مرز ریمدان برای واردات کالا و مسافر مهیا شده است/ ریمدان مهمترین فرصتی برای اشتغال هزار مرزنشین چابهار
رحمدل بامری در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به فرصت‌های اشتغال و توسعه مرز ریمدان بین کرد: چابهار ظرفیت های خوبی در ترانزیت کالا و تجارت دارد و درصورت تکمیل زیرساخت های حمل و نقل می تواند در تامین کالای اساسی کشور نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در طول ۱۰ سال گذشته مرز ریمدان کارایی نداشته است، افزود: پس از استقرار ادارات مرتبط نظیر جهادکشاورزی، قرنطینه نباتی و دامی، گمرک، صنعت، معدن و تجارت، استاندارد و دامپزشکی نخسین محموله انبه در ماه های گذشته به مقدار ۱۶ تن از این بازارچه وارد کشور شد.

وی ادامه داد: فرصت‌های اشتغال و توسعه مرز ریمدان کمتر از بندرچابهار نیست و بزودی شاهد تردد افراد مختلف با گذرنامه خواهیم بود و مشکلات رفت و آمد مرزنشینان به کلی مرتفع خواهد شد.

فرماندار چابهار گفت: مرز ریمدان نقش مهمی در توسعه اقتصادی بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در دو سوی مرز دارد و اهمیت آن در توسعه چابهار کمتر از منطقه آزاد و بندر نیست.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۳ میلیون دلار از مرز ریمدان به پاکستان صادر شده است تصریح کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون دلار از مرز ریمدان به پاکستان صادر شده است.

فرماندارویژه چابهار بیان کرد: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار، راه آهن چابهار به زاهدان و طرح های بزرگ و کوچکی در حال کار است که امیدواریم هرچه سریعتر به مرحله افتتاح برسد.

وی با اشاره به ظرفیت های استراتژیک و بی بدیل است گفت: آماده‌سازی زیرساخت‌ها امیدآفرین و زمینه‌ساز اشتغال است و بزودی تحول، توسعه، عمران و آبادانی به شکل عملی رقم خواهد خورد و می تواند بخشی از مشکلات اقتصادی استان سیستان و بلوچستان را مرتفع کند.

مقام عالی دولت در شهرستان چابهار افزود: کارهای بزرگی در چابهار انجام شده که از جمله آنها بازگشایی و فعالیت رسمی مرز ریمدان، تصویب فرودگاه چابهار، اجرایی شدن راه آهن چابهار به زاهدان، کلنگ زنی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی و چندین طرح کوچک و بزرگ دیگر در این شهرستان است.

بازارچه مرزی ریمدان سال 1389 تاسیس شده و شهریور 95 با توافق دو کشور به گذرگاه رسمی مرزی ارتقا یافته است اما وجود آنکه دوسال از رسمی‌شدنش می‌گذرد فاقد ابتدایی‌ترین امکانات زیرساختی نظیر شبکه آب، شبکه برق و شبکه تلفن و صدالبته جاده‌های مناسب برای عبور کامیون‌ها و کامیونت‌هاست.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 454198
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *