۰

آغاز اجرای عملیات لایه روبی بنادر صیادی بریس و رمین/ بنادر چابهار از ظرفیت های مهم و منبع تولید اشتغالی برای منطقه هستند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: در راستای تجهیز و تکمیل زیرساختی اسکله ها و به منظور کمک رسانی به معیشت مردم، عملیات لایروبی بندر صیادی بریس در حال انجام است.
آغاز اجرای عملیات لایه روبی بنادر صیادی بریس و رمین/ بنادر چابهار از ظرفیت های مهم و منبع تولید اشتغالی برای منطقه هستند
به گزارش چهاربهاران، رحمدل بامری در بازدید از اسکله و نحوه لایروبی بندر بریس بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته دستگاه لایروب در بندر صیادی بریس استقرار یافته و در حال انجام عملیات لایه روبی است و لایروب دوم هم بزودی در حوزه اسکله رمین استقرار خواهد یافت، که همزمان این دو اسکله لایروبی شوند و ما بتوانیم شاهد حضور فعال و چشمگیر صاحبان شناورها و لنج ها در این دو اسکله باشیم.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از جامعه ما از این طریق تامین معاش می شود افزود: صید و صیادی در حوزه شهرستان چابهار و استان سیستان و بلوچستان ظرفیت بی نظیری است که می تواند در چرخه اقتصاد ملی و همینطور تولید داخلی حرفی برای گفتن داشته باشد.
 ‏
فرماندار ویژه شهرستان چابهار در ادامه در خصوص طرح توسعه اسکله های فوق و ساختمان شیلات بریس تصریح کرد: پروژه لایروبی، احداث دستک های رسوبگیر و موج شکن بنادر های صیادی مذکور و احداث ساختمان شیلات روستای بریس با اعتباری بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه سواحل مکران تخصیص یافته که مدت در نظر گرفته شده برای کل طرح ۳۶ ماه می باشد.

 وی گفت: حجم لایروبی بنادر صیادی بریس و رمین جمعاً ۶۰۰ متر مکعب است و همچنین احداث دستک رسوبگیر رمین به طول ۱۹۰ متر و بریس به طول ۴۵۵ متر توسعه خواهد یافت.

بامری با بیان اینکه بنادر رمین و بریس یکی از ظرفیت های مهم و منبع تولید اشتغالی برای منطقه است ادامه داد: توسعه اسکله رمین و بریس بسیار ضروری است که برای احداث بازوی فرعی اسکله رمین به طول ۲۵۰ متر و اطاله موج‌شکن اصلی به طول ۱۵۰ متر در پروژه فوق تعریف شده است.

به گفته وی؛ ساختمان اداری شیلات بریس در دو طبقه به مساحت  ۳۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد.
 ‏
 معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار خاطرنشان کرد: اجرای این طرح  چابهار را به آن افق توسعه سواحل مکران که مورد حمایت مقام معظم رهبری و دولت است نزدیک خواهد کرد.

انتهای پیام/


 
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب: 454122
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *