۰

جوابیه اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در خصوص یک خبر

اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در پی انتشار خبری در پایگاه تحلیلی خبری چهاربهاران به منظور رفع ابهام جوابیه ای صادر کرد.
جوابیه اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  در خصوص یک خبر
به گزارش چهاربهاران در پی انتشار خبری با عنوان «بارکشی کالا برای افغان ها رونقی در سطح استان ایجاد نکرده است» در مورخ 11 شهریور ماه 98 در پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران، اداره بندر چابهار موارد زیر را جهت رفع ابهام به این پایگاه خبری ارسال کرد.

بسمه تعالی

جایگاه مهم بندر چابهار در کریدور شمال - جنوب و شرق به غرب فرصت های سرمایه گذاری زیادی را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است که ایجاد اشتغال پایدار نتیجه این سرمایه گذاری ها خواهد بود، افتتاح فاز اول اسکله طرح توسعه بندر شهید بهشتی و رسیدن به ظرفیت تخلیه و بارگیری 8.5 میلیون تن کالا در سال ظرفیت خوبی برای تجار و بازرگانان ایجاد کرده است، با تکمیل 4 فاز دیگر آن و رسیدن به ظرفیت 83 میلیون تن درسال، این بندر به یکی از قطب های اقتصادی منطقه تبدیل خواهد شد.

2_پروژه های متعددی در این سال ها در بندر چابهار به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن آغاز شده که در رونق اشتغال و اقتصاد منطقه تاثیرگذار بوده است، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۱ پروژه دریایی و بندری با اعتبار بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال بخش کوچکی از این پروژه ها است که فقط 4 پروژه مهم این هفته بیش از 340 نفر اشتغال مستقیم به همراه دارد.

3-سال گذشته 150 هیئت داخلی و خارجی از بندر چابهار بازدید کردند که در پی آن، 65 درخواست سرمایه گذاری ارائه و 17 مورد نهایی و منجر به عقد قرارداد شد و برهمین اساس موفق به جذب هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار شدیم.

4-در همایش فرصت های سرمایه گذاری بندر چابهار که در هفتم اسفند ماه سال گذشته برگزار شد فرصت های سرمایه گذاری این بندر ارائه و در مجموع ۹ تفاهم نامه سرمایه گذاری و توسعه ای منعقد شد که در رونق اشتغال تأثیرگذار بوده است.

5-از ابتدای سال 97، 170 کشتی سایز بزرگ در این بندر پهلوگیری کرده است که این آمار نسبت به قبل از آن بسیار چشمگیر است، به ازای ورود هر میلیون تن کالا در این بندر برای هزار و 300 نفر اشتغال ایجاد می شود که این موضوع به تنهایی، جهشی در تولید اشتغال محسوب می شود، در طول این مدت از 7 کشور دنیا واردات کالا صورت پذیرفته است و سالانه در بندر چابهار بیش از 300 هزار كانتینر می تواند تخلیه و بارگیری شود که تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان می تواند بر سرعت توسعه این بندر بیفزاید.

6-صادرات کالاهای ترانزیتی افغانستان به هندوستان و بالعکس و واردات بخشی از کالاهای اساسی کشوراز جمله دام، کالاهای مورد نیاز شرکت های خودروسازی، مواد معدنی و... نیز به رونق اشتغال و اقتصاد کشور و استان کمک شایانی کرده است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

7-با پیگیری های انجام شده جابه جایی کالاهای مورد نیاز دو شرکت بزرگ دولتی توسط وزارت صمت به این بندر اختصاص پیدا کرد و خط مستقیم لاینر بین بنادر هند و چابهار به صورت هفته ای راه اندازی شد که این دو رویداد مهم سهم بسزایی در افزایش اشتغال و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

8- از ابتدای امسال نیز در سواحل استان 6 مجوز کارگاه تولیدی شناورهای سنتی صیادی صادر شد که تا پایان سال شاهد جهش های خوبی در رونق تولید خواهیم بود، جمهوری اسلامی ایران برای اتصال اقیانوس هند به كشورهای آسیای میانه برنامه‌ های زیادی دارد که با اجرایی شدن آنها شاهد شکوفایی روزافزون منطقه خواهیم بود، ایران به عنوان یك كشور صلح جو همواره به دنبال توسعه همكاری‌ های خود با كشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه خود بوده است و در این خصوص مبادلات تجاری با کشورهای همسایه از اولویت بالایی برای ما برخوردار است، برای داشتن ایرانی آبادتر و پررونق تر باید همه در کنار هم تلاش کنیم تا بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور و بندری بین المللی در ارتقای شاخص های اقتصادی دریایی کشور ایفای نقش کند.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب: 454070
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *