۰

تسریع در بارگیری کشتی بزرگترین مزیت بندر شهید بهشتی چابهار

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تسریع در حمل و نقل بندر شهید بهشتی چابهار از بزرگترین مزیت های ورود و خروج کشتی در این بندر محسوب می شود.
تسریع در بارگیری کشتی بزرگترین مزیت بندر شهید بهشتی چابهار
بهروز آقایی در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: ورود کالاهای اساسی به بندرچابهار سهم بسیار مهمی در توسعه اقتصادی و ایجاد کسب و کارهای جدید در بخش خدمات کشتیرانی، تخلیه و بارگیری، حمل و نقل و خدمات وابسته در این استان و استان‌های همجوار دارد.

وی با اشاره هم افزایی بیشتر تمامی دستگاه‌ها نسبت به تقویت ناوگان حمل و نقل زمینی، رفع موانع و محدودیت‌های تأمین سوخت ناوگان در مبدا و در مسیر محورهای مواصلاتی تاکید کرد: ارائه خدمات ۲۴ ساعته ورود، خروج و ترخیص کالا و از همه مهمتر تشویق بخش خصوصی در ایجاد سرمایه گذاری در زمینه ساخت انبار، سیلو و ایجاد مراکز رفاهی و خدماتی می باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بندر چابهار با توجه به اتصال به آبهای آزاد اقیانوس هند و موقعیت راهبردی ظرفیت واردات ۲۰ درصد کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را دارد و باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

آقایی با اشاره به تأثیر کاهش زمان حمل و هزینه کم در قیمت تمام شده کالاهای وارداتی در شرایط حساس فعلی کشور خاطرنشان کرد: ضروریست اهتمام و توجه بیشتری از طرف واردکنندگان بخش دولتی و خصوصی در واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار انجام شود.

وی سرمایه گذاری در بندر چابهار را با هدف توسعه سیستان وبلوچستان و منتفع شدن کشور از مزایای آن عنوان و اذعان کرد: تسریع در کاهش مشکلات حمل و نقل می‌تواند به رونق این منطقه کمک کند.

انتهای پیام/
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 454012
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *