۰

موافـقت معاون رئیـس جمهور با ایجاد "مـرکز نـوآوری دریـایی" در دانشگاه دریانوردی چابهار

رئیس دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی چابهار گفت: مرکز تخصصی، کارهای نوین پژوهشی مرتبط به صنایع دریایی و یا حوزه های زیست، شیمی و فیزیک دریایی در زمینه علوم دریایی و مهندسی دریایی با موافقت معاون علمی رئیس جمهور در این دانشگاه ایجاد می شود.
موافـقت معاون رئیـس جمهور با ایجاد "مـرکز نـوآوری دریـایی" در دانشگاه دریانوردی چابهار
به گزارش چهاربهاران محمود نصیری در بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به همراه استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مسوولان استانی از ظرفیت ها و توانمند های علمی دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار بیان کرد: ظرفیت علمی و تجهیزاتی این دانشگاه می تواند در توسعه و پیشرفت تکنولوژی دریایی با کسب این مجوز با قدرت بیشتر عمل کند.

وی ضمن تشریح ظرفیت ها و توانمندی های علمی و تخصصی دانشگاه تاکید کرد: گسترش و توسعه هدفمند فعالیت‌های تخصصی دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار در بخش صنعت دریایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در تلاش هستیم تا این دانشگاه به‌صورت فوق‌تخصصی آموزش جوانان کشور را در صنعت استراتژیک دریایی، عهده‌دار شود.

نصیری ادامه داد: دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار با سابقه فعالیت تخصصی بیش از ۴۰ سال و با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی خود وبا درنظر گرفتن مزیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، از قطب‌های اصلی دانشگاهی کشور در صنعت دریایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه تخصصی، در بین سازمان‌های دریایی و شرکت‌های کشتیرانی کشور نیز جایگاه بسیار ویژه‌ای به خود اختصاص داده است اذعان کرد: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشتغال بیش از چهار هزار نفر از فارغ‌التحصیلان خود در ناوگان کشتیرانی تجاری اقیانوس‌پیمای ایران و ارگان‌های دریایی، نیاز کشور به نیروهای متخصص دریایی را تامین کرده است.

نصیری با اشاره به اینکه این دانشگاه تخصصی، قابلیت تبدیل‌شدن به قطب علمی دریایی منطقه را نیز داراست خاطرنشان کرد: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در حال حاضر با پنج دانشکده، ۳۲ رشته تخصصی و بیش از سه هزار و ۶۰۰ دانشجو به‌عنوان تخصصی‌ترین دانشگاه کشور در چابهار مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 454000
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *