۰

ایجاد اتاق مشترک بازرگانی بنادر چابهار و کراچی برای تسهیل تجارت

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: ایجاد اتاق های مشترک بازرگانی بین بنادر چابهار و کراچی پاکستان برای تسهیل در مراودات تجاری بازرگانان و تجار ۲ سوی مرز و ایجاد میز چابهار در اتاق های بازرگانی کراچی ضروریست.
ایجاد اتاق مشترک بازرگانی بنادر چابهار و کراچی برای تسهیل تجارت
به گزارش چهاربهاران رحمدل بامری در نشست بررسی مشکلات فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهوری برگزار شد افزود: برای توسعه تجارت باید امورات تسهیل شوند و علاوه بر آن اعمال تعرفه های ترجیحی برای صادرات و واردات کالا برای رونق و افزایش حجم مبادلات تجاری ایران، پاکستان و عمان موثر است.

وی تاکید کرد: یکی از الزامات توسعه تجارت و ترانزیت با کشور پاکستان ایجاد خط ریلی به عنوان پروژه مشترک از بندر گوادر پاکستان تا پایانه مرزی ریمدان چابهار است.

معاون استاندار و فرماندار چابهار بیان کرد: شیرین سازی آب دریا برای فعالیت های تجاری و صنعتی نیز موثر است و باید آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی از دریا تامین شود و دولت نیز تعهد تضمین خرید آب تولیدی بخش خصوصی را تقبل کند.

وی ادامه داد: شهرک های تخصصی برای صنایع پایین دستی پتروشیمی، فولاد و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز مورد تقاضای سرمایه گذاران است.

بامری بر تسریع در تکمیل پروژه های گازرسانی، راه آهن چابهار- زاهدان به سرخس، فرودگاه، جاده های مواصلاتی و طرح های در دست اجرا تاکید کرد.

وی به فرصت سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و افزود: ایجاد ردیف اعتباری ویژه به عنوان تسهیلات توسعه بخش گردشگری برای ایجاد و ساخت مراکز اقامتی، رفاهی، تفریحی و گردشگری ضروریست.

فرماندار چابهار بر بخشودگی وام های کشاورزی، ساماندهی مناطق حاشیه شهر با جمعیت بیش از ۷۰ هزار نفر، جبران خسارت های خشکسالی، تکمیل طرح های آبرسانی، شیرین سازی و انتقال آب دریا به زمین های کشاورزی و تمامی روستاهای این شهرستان تاکید کرد و گفت: از محل صندوق توسعه ملی مورد انتظار است تا مشکلات ذکر شده پیگیری و مرتفع شوند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 453789
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *