۰

برگزاری اولین کنگره شعر بلوچی برای اولین بار در جنوب کشور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیکشهر گفت: برای اولین بار کنگره شعر بلوچی در جنوب کشور به میزبانی شهرستان نیکشهر برگزار می شود.
برگزاری اولین کنگره شعر بلوچی برای اولین بار در جنوب کشور
ریاض بلوچی در گفت با چهاربهاران افزود: همایش بزرگداشت میرکمبر اسطوره نامی شهرستان برای اولین بار در شهر بنت نیکشهر ضمن برگزاری شب شعر سچکان مصادف با روز زبان مادری انجام می شود.

وی تاکید کرد: حضور گروه نمایش شهرستان بعد از نزدیک به ۱۳ سال در جشنواره های استانی و کسب رتبه سوم در نمایش خیابانی را شاخص ترین و مهم ترین رویداد های فرهنگی و هنری شهرستان نیکشهر طی یک سال اخیر کسب کرده است.

رئیس اداره اشاد نیکشهر ادامه داد: به لطف حضور هنرمندان جوان و مستعد شهرستان نیکشهر در عرصه های مختلف ادبی و هنری در سطح استان و کشور، امروز شهرستان نیکشهر را با هنرمندان و فرهنگ و هنر آن می شناسند و از جمله ویژگی بالقوه فرهنگ و هنر شهرستان می توان در حوزه های نویسندگی، شعر و نمایش نام برد.

وی با بیان اینکه کار کرد فرهنگ و هنر بیش از آن چیزی است که ما به صورت سطحی به آن نگرش داریم تاکید کرد: نقش فرهنگ در سطح جامعه خاک خرده نیست و مستلزم نگاهی پایدار نسبت به دغدغه های هنرمندان است تا رویکرد مردم و جامعه از استفاده تزئینی و سمبلیک نسبت به هنر و هنرمندان تغییر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیکشهر دروازه فرهنگ و گردشگری استان محسوب می شود و در اسناد توسعه ای بلوچستان بالاخص طرح توسعه سواحل مکران به حوزه های مکان محور در بحث فرهنگی نگاه ویژه ای شده است ما می توانیم به همت مردم، معتمدین و دستگاه های اجرایی از این پتانسيل ویژه فرهنگی و هنری شهرستان به نفع اقتصاد نیکشهر بهره ببریم.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 453772
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *