۰

صادرات سنگ معدنی از چابهار عاملی برای توسعه رونق تولید

رئیس بندر شهید کلانتری چابهار گفت: ١٧ دستگاه کانتینر ٢٠ فوت حاوی سنگ های معدنی از ابتدای امسال تاکنون از این بندر بارگیری و به مقصد چین صادر شده است که می تواند در رونق تولید موثر باشد.
صادرات سنگ معدنی از چابهار عاملی برای توسعه رونق تولید
مجتبی محمدزاده در گفت و گو با چهاربهاران افزود: صادرات مواد معدنی از بندر شهید کلانتری نوید دهنده روزهای خوش برای ترانزیت کالا است و این امر می‌تواند به افزایش سبد کالاهای صادراتی این بندر منجر شود.

وی بیان کرد: روند رو به رشد صادرات سنگ‌های معدنی از بندر شهید کلانتری چابهار را در آینده شاهد خواهیم بود که این خود زمینه ساز توسعه صادرات خواهد شد.

رئیس بندر شهید کلانتری چابهار گفت: تعداد کانتینرهای صادراتی سنگ‌های معدنی برای نخستین بار ناچیز است ولی این می‌تواند راهگشای صادرات سایر محموله‌های از این دست باشد که به سبد کالاهای صادراتی بندر شهید کلانتری اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: صادرات سنگ‌های معدنی به دلیل ویژگی‌های بندری بندر چابهار از قبیل عمق مناسب اسکله، وجود تجهیزات راهبردی، تخفیف‌های تعرفه‌ای و ترافیک پایین جاده‌ای به عنوان یکی از بازارهای هدف بندر چابهار در سال‌های اخیر مورد توجه واقع شده است.

محمد زاده ادامه داد: وجود معادن غنی در استان سیستان و بلوچستان و مسافت زمینی کوتاه آن تا بندر چابهار ضرورت ایجاد بسترهای مناسب جهت انتقال، بارگیری و صادرات این قبیل کالاها را دوچندان کرده است.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 453760
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *