۰

همایش آموزشی کنترل فشار خون برای مبارزه با سومین عامل کشنده دنیا در بندر چابهار

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و زنان باردار طبق آزمایشات و تحقیقات پزشکی در اولویت خطر فشار خون می باشند و بایستی اقدامات خودمراقبتی در این خصوص داشته باشند.
همایش آموزشی کنترل فشار خون برای مبارزه با سومین عامل کشنده دنیا در بندر چابهار
حسن ابراهیمی در حاشیه همایش آموزشی کنترل فشار خون و راه های پیشگیری از آن که در کوی بندرچابهار برگزار شد در گفت و گو با چهاربهاران افزود: همایش دو روزه آموزشی کنترل فشار خون و راه های پیشگیری از آن با هدف ثبت و کنترل رایگان فشار خون برای گروه هدف در راستای یک برنامه کشوری و بسیج ملی کنترل فشار خون برگزار می شود.

وی با اشاره به اجرای این برنامه از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیرماه در کشور ادامه داد: این اداره کل نیز با هدف ارتقای سطح دانش عمومی همکاران شاغل در بندر و مشارکت بیشتر آنان و خانواده هایشان در اجرای این طرح، همایش آموزشی با عنوان کنترل فشار خون و راه های پیشگیری از آن برگزار کرده است.

وی تشریح کرد: این همایش با همکاری واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهرستان چابهار برگزار شد و نقش مهمی برای شرکت کنندگان دارد.

ابراهیمی عنوان کرد: افزایش بیماری های مختلف بر اثر فشارخون به حدی است که در جهان از هر سه نفر بزرگسال یک نفر و از هر هشت مرگ در دنیا یک مرگ مربوط به فشارخون بالا است.

وی با بیان اینکه فشارخون بالا سومین عامل کشنده در دنیا است، گفت: مهمترین عوارض فشارخون بالا سکته مغزی و قلبی، نارسایی قلبی و کلیوی، خون ریزی چشم و نابینایی است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۶ گام اساسی برای پیشگیری از فشار خون بالا دوری از مصرف دخانیات، فعالیت های بدنی کافی، رژیم غذایی مناسب، کاهش مصرف نمک، مدیریت استرس به شکل صحیح و خودداری از مصرف مشروبات الکلی است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برای درمان فشار خون بالا راهکارهایی را باید مدنظر قرار داد که مهمترین آنها کاهش وزن و اصلاح چاقی به ویژه چاقی شکمی، اصلاح رفتارهای تغذیه ای ناسالم (مثل کاهش مقدار مصرف چربی، حذف روغن جامد، کاهش مصرف نمک)، انجام فعالیت های بدنی منظم و کافی، مصرف دارو براساس نظر پزشک و ترک مصرف نوشیدنی های الکلی است.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 453759
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *