۰

پرورش شترمرغ و تمساح دو نقطه قوت توسعه گردشگری در چابهار

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: اجرای طرح‌های پرورش شتر مرغ و تمساح علاوه بر سودآوری کلان برای سرمایه گذار موجب رونق گردشگری می‌شود و مسافران در فصول مختلف علاوه بر بازدید از سایر نقاط دیدنی می‌توانند شتر و مرغ و تمساح را نیز ببینند.
پرورش شترمرغ و تمساح دو نقطه قوت توسعه گردشگری در چابهار
به گزارش چهاربهاران علی اصغر مونسان در بازدید از ظرفیت های گردشگری چابهار که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان در سواحل چابهار انجام شد افزود: ظرفیت‌های مناسبی در زمینه گردشگری در چابهار و نقاط مختلف سیستان وبلوچستان وجود دارد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز تمام توان خود را برای تحول در حوزه گردشگری چابهار به کار خواهد گرفت تا این منطقه به یک قطب گردشگری تبدیل شود.

وی از منطقه آزاد چابهار در آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری و ساخت هتل‌ها، حمایت از ایجاد بومگردی ها سنتی بلوچ و توجه به بخش رفاهی گردشگران قدردانی کرد و افزود: مجموعه تفریحی و گردشگری رویال صدف، هتل سدس، پلاژ ساحلی تیس و سایر طرح‌های در دست اجرا می‌تواند تحولات عظیمی در جذب توریست ایجاد کند.

وی از حمایت‌های استانداری سیستان وبلوچستان و فرمانداری چابهار در همراهی با سرمایه گذاران و کاهش زمان واگذاری زمین و انجام سرمایه گذاری تقدیر کرد و افزود: حمایت مسئولان قوت قلبی برای سرمایه گذاران است و آنان را برای حضور بیشتر در این منطقه ترغیب می‌کند.

وی سوزن دوزی و صنایع دستی بلوچستان را در کشور منحصر به فرد دانست و خاطرنشان کرد: این هنر باید به دنیا و مردم ایران اسلامی بیشتر معرفی شود تا برای مردم این منطقه درآمد و اشتغال بیشتری داشته باشد.

معاون رئیس جمهوری گفت: ترمینال مسافری دریایی با همت سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شده و براساس اعلام مسئولان سرمایه گذار بخش خصوصی نیز آماده است و ما برای رونق آن و فعالیت در مسیرهای مختلف چابهار- عمان و سایر نقاط همجوار همکاری و مساعدت لازم را انجام خواهیم داد.

مونسان ادامه داد: بازدید از مناطق ساحلی و جاده زیبا با چشم اندازهای مناسب، کوه‌های مینیاتوری، دریا و ساحل شن‌ی، ماسه‌ای و صخره‌ای خیلی خاطره انگیز است.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 453692
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *