۰

مبارزه با ملخ صحرایی در ایرانشهر نیازمند بالگرد سم پاش است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: تاکنون بیش از ۴۰ هزار هکتار از مراتع این شهرستان علیه ملخ های مهاجر سم پاشی شده که برای ادامه این روند نیازمند اختصاص یک بالگرد سم پاش در منطقه هستیم.
مبارزه با ملخ صحرایی در ایرانشهر نیازمند بالگرد سم پاش است
به گزارش چهاربهاران، نبی بخش داودی روز سه شنبه در حاشیه دیدار با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نبود راه دسترسی، صعب العبور بودن و پراکندگی مزارع از جمله دلایل اختصاص یک فروند بالگرد سم پاش برای مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه ۱۷ هزار نفر در شهرستان ایرانشهر در بخش کشاورزی مشغول بکار هستند مبارزه جدی با ملخ صحرایی در منطقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
فرماندار ایرانشهر تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید هر چه سریعتر نسبت به مبارزه اصولی با ملخ صحرایی و نجات کشاورزی اقدامات اصولی را در دستور کار قرار دهد.
وی ادامه داد: تنها منبع درآمد مردم جنوب سیستان و بلوچستان از طریق کشاورزی است که آنهم با هجوم ملخ صحرایی مورد تهدید قرار گرفته است.
داودی اظهار داشت: جهاد کشاورزی نقش بی بدیلی در رونق تولید دارد و بایستی با آگاهی بخشی و ارتقاء سطح دانش بهره برداران نقش خود را به بهترین نحو ایفا کند.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر هم با بیان اینکه تا کنون بیش از ۴۰ هزار هکتار از مراتع این شهرستان علیه ملخ های مهاجر سم پاشی شده است گفت: ۶ تیم کار سم پاشی مراتع را بر عهده دارند.
مجیدفیاضی افزود: اولویت برنامه های کاری جهاد کشاورزی با توجه به شرایط و ظرفیت های موجود در ایرانشهر ارتقاء توان علمی کارکنان و بهره بردارن، اصلاح و رعایت الگوی کشت و مدیریت مصرف آب، توسعه پرورش دام، گلخانه و کاهش کشت فضای باز و تولید محصول سالم  است.
وی تصریح کرد: تمام تلاش و توان علمی و عملی خود را در راستای توسعه کشاورزی پایدار با مدیریت منابع موجود به کار گرفته و خواهیم گرفت.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب: 453676
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *