۰

بیش از پنج هزار مددجو در بخش صنایع دستی سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۴۸۸ مددجو در بخش صنایع دستی این استان فعالیت می کنند و تا پایان سالجاری هزار طرح اشتغالزای دیگر در این حوزه پیش بینی شده است.
بیش از پنج هزار مددجو در بخش صنایع دستی سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند
به گزارش چهاربهاران، رمضان پودینه روز سه شنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزار طرح اشتغال در بخش صنایع دستی از جمله قالی بافی، سوزن‌دوزی، رودوزی سنتی، سکه‌دوزی، آینه‌کاری، سفالگری، حصیربافی و غیره در قالب هشت طرح «راهبران شغلی» تا پایان سال اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان دارای یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین صنایع دستی با هنرمندی زنان و مردان توانمند در کشور است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: طرح‌های صنایع دستی به دلیل نداشتن نیاز به سرمایه‌گذاری بالا و ارزش افزوده و درآمدزایی مناسب برای خانوارها از شغل‌های مناسب در بخش مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک است.
وی تصریح کرد: شناسایی مددجویان مستعد و علاقمند به کار در بخش صنایع دستی در مناطق روستایی، محروم و کمتر توسعه یافته توسط کمیته امداد امام (ره) انجام و سپس دوره‌های آموزشی متناسب با بازار مصرف از طریق راهبران شغلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود.
پودینه خاطر نشان کرد: مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید از طریق راهبران شغلی در اختیار مددجویان آموزش دیده قرار گرفته و در نتیجه کار تولید در منزل انجام و در پایان تولیدات با کسر هزینه مواد اولیه دستمزد مددجو پرداخت می‌شود.
وی افزود: طرح‌های راهبران شغلی صنایع دستی به دلیل آنکه آموزش‌های لازم متناسب با بازار مصرف و همچنین نظارت و هدایت‌های مستمر انجام می‌شود در نتیجه یکی از اشتغال‌های بسیار خوب و دارای ارزش افزوده مناسب با حداقل سرمایه گذاری برای مددجویان مناطق محروم و روستایی سیستان و بلوچستان است.
به گزارش ایرنا هم اینک ۱۵۷ هزار و ۸۲۲ خانوار سیستان و بلوچستان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که بیش از ۵۰ درصد این جمعیت به تازگی اضافه شده اند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب: 453673
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *