۰

واحد اداره استاندارد در مرز ریمدان چابهار راه اندازی شد

رئیس اداره استاندارد چابهار گفت: به منظور صرفه جویی در زمان و سهولت دسترسی تجار به نمایندگی استاندارد برای انجام امور گمرکی، واحد این اداره در مرز رسمی ریمدان استقرار و راه اندازی شد.
واحد اداره استاندارد در مرز ریمدان چابهار راه اندازی شد
ناصر جدگال در گفت و گو با چهاربهاران افزود: تجهیز و راه اندازی دفتر استاندارد در بازارچه مرزی ریمدان و استقرار نیروی انسانی در سهولت مراودات تجاری تاجران بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: استاندارد سازی به مفهوم قانونمند شدن و مطابقت با اصول و ضوابط علمی و فنی در امور مختلف همچون تولید، تجارت، حمل و نقل، ارتباطات و غیره مصداق می یابد.

رییس اداره استاندارد چابهار ادامه داد: وجود یک ارگان ناظر در زمینه صادرات و واردات امری اجتناب نا پذیر بود و این نظارت یکی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است.

وی صدور کالای استاندارد و دارای کیفیت مناسب در اعتبار بخشی به کشور در جامعه بین المللی را نقش بسزایی دانست و تشریح کرد: کالای صادر شده از ایران به سایر کشورها مانند سفیران اقتصادی هستند که می توانند موجب کسب اعتبار و جایگاه کشور در خارج از مرزها شوند. از این رو سازمان ملی استاندارد نقش بسیار مهمی را در این حیطه اعمال می کند.

جدگال بیان کرد: کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم نمودن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی می باشند.

وی کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نا مرغوب خارجی عنوان و تشریح کرد: سازمان ملی استاندارد و نیز اجرای این ماموریت­ها را به ادارات کل استان ها که گمرکات کشور در آنها واقع هستند تفویض کرده است.

جدگال خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب بر افزایش تولید داخلی، ارتقای مرغوبیت و کیفیت تولیدات و مصرف کالای ایرانی، توجه به این مهم و همچنین استاندارد سازی کالاهای تولید داخل علاوه بر کاهش وابستگی ها به کالاهای خارجی در تقویت سهم کشور در بازارهای جهانی موثر است.

انتهای پیام/
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 453628
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *