۰

آبرسانی به ۴۳۰ روستای چابهار وظیفه ذاتی متولیان آب کشور به روستاها

سرپرست فرمانداری چابهار گفت: روستاهای چابهار بدون وجود آب لوله کشی با مشکلات بهداشتی، رفاهی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند که آبرسانی می تواند حداقل کاری باشد که متولیان اب کشور برای روستاها انجام بدهند.
آبرسانی به ۴۳۰ روستای چابهار وظیفه ذاتی متولیان آب کشور به روستاها
به گزارش چهاربهاران رحمدل بامری در بازدید از پروژه های عمرانی در دست اجرای منابع تامین و توزیع آب شهرستان چابهار؛ سد زیردان، خط انتقال آب مجموعه تلنگ، پلان و پیرسهراب که با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان جمعی از مدیران اجرایی شهرستان انجام شد افزود: تكمیل و بهره برداری طرح آبرسانی به ۲۶۱ روستای پایین دست از سد زیردان و طرح آبرسانی به ۲۱۳ روستا از سد پیشین می تواند مشكلات كم آبی در بخش های پلان، مركزی و دشتیاری را مرتفع كند.

وی در این بازدیدها تانكر مورد نیاز برای آبرسانی، ساماندهی آب شیرین كن ها و برنامه ریزی برای ساخت آب شیرین كن در نوار ساحلی چابهار - گواتر را از دیگر اولویت ها برای رفع مشكلات كم آبی در این شهرستان عنوان كرد.

سرپرست فرمانداری چابهار رفع موانع اجرای طرح خط انتقال آب آشامیدنی از آب شیرین كن پسابندر به روستاهای بریس، پسابندر و گواتر را خواستار شد و ادامه داد: در نوار ساحلی چابهار به گواتر حتی یك متر شبكه آبرسانی اجرا نشده است.

وی تشریح کرد: باید اولویت مسئولان در زمینه تامین آب آشامیدنی، كشاورزی و صنعت، مطالعه و ساخت آب شیرین كن و انتقال آب به تمام روستاهای شهرستان چابهار باشد.

سرپرست فرمانداری چابهار توجه به پرداخت تمام بدهی های شركت آب و فاضلاب روستایی، خرید تانكر جدید و تكمیل شبكه آبرسانی در تمام ۴۳۸ روستای این شهرستان را حائزاهمیت عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت گرایش به روش های نوین آبرسانی مطرح کرد: هم اکنون صنعت سدسازی در دیگر کشورها منسوخ شده و دولت ها به دنبال راهکارهای جایگزین و نوین جهت بهره برداری و افزایش راندمان جهت استفاده از منبع آبی دریا هستند.

بامری با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آب سطحی و تداوم خشکسالی ها، تنها راه برون رفت از بحران کم آبی را اتکا به منابع آبی پایدار از جمله شیرین سازی آب دریا به عنوان یک منبع لایزال عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه پروژه های آب شیرین کن کنارک، خط انتقال آب مجموعه «تلنگ، پلان، پیرسهراب»، تصفیه خانه آب شهر چابهار، تصفیه خانه روستایی «پیرسهراب»، سد «زیردان» و بند انحرافی «شیر گواز» می تواند مشکلات آبرسانی به مردم را کاهش دهد.

انتهای پیام/
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 453624
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *