۰

ملخ صحرایی ۱۴۱ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان را درگیر کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۴۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.
ملخ صحرایی ۱۴۱ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان را درگیر کرد
به گزارش چهاربهاران، غلام حیدر زورقی اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از شبه جزیره عربستان به استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان بعد از دیده بانی و ردیابی، مبارزه با این آفت از ۱۳ اسفند سال گذشته در این استان آغاز شد.
وی افزود: ۸۰ هزار و ۳۷۰ هکتار از سطح مبارزه با ملخ صحرایی در این مدت علیه پوره و ۶۱ هزار و ۱۳۰ هکتار علیه ملخ بالدار انجام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع کشور علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است که این استان در رتبه نخست قرار دارد.
زورقی گفت: شهرستان ایرانشهر با ۳۳ هزار و ۸۶۰ هکتار رتبه نخست مبارزه با ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: ضرورت و اهمیت مبارزه و کنترل این آفت در بخش کشاورزی سبب شده در جنوب سیستان و بلوچستان بیشترین فعالیت روزمره مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های این استان به این امر اختصاص یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از تمامی بهره برداران بخش کشاورزی خواست در ردیابی و مبارزه با این آفت با این سازمان همکاری کنند.
 هجوم ملخ‌ها به استان سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور با سیل و بارندگی‌ها همزمان شده است که در صورت ضعف در مقابله با این آفت مخرب، کشاورزی منطقه بیش از پیش از بین می‌رود.
ملخ‌های مهاجر به ملخ صحرایی مشهور و کنترل آن‌ها یک پروسه ملی، بین المللی و منطقه‌ای دارد.
انتهای پیام/
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 453608
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *