۰

ارسال خرما و خشکبار افغانستان به هند از طریق بندر چابهار

رئیس بندر شهید کلانتری چابهار از آمادگي این بندر جهت صادرات كالاهاي يخچالي و صادرات و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند از طریق بندر شهید کلانتری خبر داد.
ارسال خرما و خشکبار افغانستان به هند از طریق بندر چابهار
مجتبی محمدزاده در گفت و گو با چهاربهاران گفت: طي سال هاي گذشته و به منظور ايجاد بستر مناسب جهت صادرات محصولات كشاورزي و شيلاتي و کمک به توسعه توليدات داخلي، با ايجاد سايت نگهداري كانتينرهاي يخچالي زمينه صادرات کالاهای یخچالی در بندر استراتژيك چابهار و از طریق بندر شهید کلانتری فراهم شده است.

رئیس بندر شهید کلانتری چابهار با اشاره به همجواري بندر شهيد كلانتري چابهار با سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی افزود: در راستای منويات مقام معظم رهبري در سال رونق توليد، با هم افزايي و تلاش هاي دو سازمان در راستای ايجاد مراكز فرآوري، بسته بندي محصولات كشاورزي و شيلاتي و تسهيلات مورد نياز؛ زمینه توليد و صادرات اين قبيل كالاها فراهم شده است.

این مقام مسئول گفت: نقش استراتژيك بندر چابهار در اتصال امن و مقرون به صرفه کشورهای محصور در خشکی به آب هاي آزاد از جمله کشور افغانستان، زمينه توسعه تجارت و فعاليت هاي توليدی تجار افغان را بیش از پیش فراهم نموده است تا با بهره گیری از امكانات و تسهيلات فراهم شده جهت ترانزيت و صادرات محصولات خود از طریق بندر چابهار استفاده کنند.

محمدزاده که پیش از این طی حکمی از سوی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان به عنوان رئیس بندر شهید کلانتری چابهار منصوب شده در ادامه افزود: طی هفته جاري چندين دستگاه كانتينر يخچالي حامل خرماي صادراتي و خشكبار ترانزيتي كشور افغانستان در بندر شهيد كلانتري بارگيري و به مقصد كشور هند ارسال شد.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 453594
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *