۰
معاون استاندار و سرپرست فرمانداری چابهار:

تشکل های مردم نهاد محور تقویت مشارکت و نیل به اهداف توسعه پایدار/ پر کردن اوقات فراغت جوانان یکی از راههای کاهش آسیب های اجتماعی است

معاون استاندار و سرپرست فرمانداری چابهار گفت: توسعه تشکل های مردم نهاد عاملی در تحقق مشارکت مردم در اداره بهتر امور جامعه و نیل به اهداف توسعه متوازن و پایدار است.
تشکل های مردم نهاد محور تقویت مشارکت و نیل به اهداف توسعه پایدار/ پر کردن اوقات فراغت جوانان یکی از راههای کاهش آسیب های اجتماعی است
به گزارش چهاربهاران، رحمدل بامری در جلسه "ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان چابهار" اظهار کرد: جوانان سرمایه ها و پتانسیل های بسیار خوب و ارزشمند جامعه ما هستند و نیازمند حمایت و توجه جدی مسئولان می باشند.

وی افزود: اهداف ستاد ساماندهی امور جوانان بررسی و کاهش آسیب های اجتماعی و پیگیری وضعیت اشتغال ومشکلات جوانان است، به همین دلیل باید جهت گیری اصلی ستاد در این راستا باشد.
 
رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ادامه داد: اشتغال یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار در زندگی و آینده جوانان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: همچنین تشکل های مردمی را در کنار دولت و بخش خصوصی از محورهای مهم توسعه پایدار دانست.

بامری بیان کرد: تغییر نگرش مردم و ایجاد این باور که مردم خودشان محوریت تصمیم سازی و مداخله در امور را دارند باعث کنترل آسیب می شود.

 سرپرست فرمانداری چابهار افزود: سازمان های مردم نهاد با داشتن نفوذ اجتماعی و جذب اعتماد مردمی، سرمایه اجتماعی بالایی دارندو می توانند در جامعه هدف مشخص اثرگذاری مستقیم و مطلوب کنند.

وی اشتغال را یکی از عوامل اصلی و تأثیرگذار در زندگی و آینده جوانان عنوان کرد و با بیان اینکه این مسئله باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: پر کردن اوقات فراغت جوانان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که این کار در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی می‌تواند داشته باشد.

وی بر هماهنگی و همکاری بین بخشی ادارات شهرستان تاکید کرد و افزود: برنامه های ورزشی و امور جوانان با هماهنگی دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار شود.

بامری برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان را خواستار و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های مختلف و با نشاط برای جوانان، فراهم کردن شرایط حضور آنان در جامعه و برنامه های تدارک دیده شده با محوریت جامعه جوان و توجه لازم به آنان به منظور شکوفایی استعدادهای آنها بایستی مد نظر باشد تا نقشی که این قشر می تواند در توسعه ایفا کند پررنگ شود.

انتهای پیام/
 
 
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب: 453355
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *