۰

واردات 50 هزار رأس دام زنده از بندر چابهار/ روند واردات دام زنده ادامه دارد

نخستین کشتی محموله دام زنده کشور روز گذشته به تعداد 47 هزار و 90 راس دام از مبدا کشور رومانی وارد بندر "شهید بهشتی" چابهار شد و عملیات تخلیه آن آغاز شده است.
واردات 50 هزار رأس دام زنده از بندر چابهار/  روند واردات دام زنده ادامه دارد
به گزارش چهاربهاران، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از روند ورود کشتی حامل دام زنده به بندر چابهار در جمع خبرنگاران با اشاره به واردات دام زنده برای نخستین بار در بندر شهید بهشتی اظهار کرد: واردات کالاهای اساسی به بندر چابهار و توزیع در سیستان و بلوچستان و استان های شرقی کشور به کاهش قیمت تمام شده کالا منجر می شود.

بهروز آقایی با اشاره به اینکه این واردات نوید دهنده توسعه و آبادانی این بندر است افزود: بندرشهید بهشتی چابهار پس از افتتاح در سال گذشته توانایی پهلوگیری هر نوع کشتی با انواع کالا را دارد و می تواند نقش مهمی در توسعه استان سیستان و بلوچستان داشته باشد.

وی بیان کرد: بعد از افتتاح این بندر بازاریابی خوبی برای پذیرش انواع کشتی شده است تا بتوان با فعال سازی ترافیک کالا و بار موجبات توسعه این بندر را فراهم کرد.

مرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از همکاری و مساعدت های مسئولان مختلف محلی، استانی و کشوری برای واردات نخستین محموله دام زنده به بندر چابهار قدردانی کرد و افزود: تعامل مسئولان می تواند بخشی از مشکلات را مرتفع کند.

آقایی خاطرنشان کرد: فعال سازی ظرفیت کشتارگاههای سیستان و بلوچستان علاوه بر اشتغال می تواند دسترسی آسان مردم به گوشت قرمز را فراهم کند.

برنامه ریزی برای واردات 600 هزار راس گوسفند و گوشت به کشور
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای واردت 600 راس گوسفند و گوشت برنامه ریزی به کشور برنامه ریزی شده است.

احمدعلی موهبتی در جمع خبرنگاران افزود: قرار بر این است که هر روز 10 هزار راس دام کشتار و گوشت آن روانه بازار شود.

وی ادامه داد: 10 درصد گوشت دام های وارداتی در استان مصرف و 80 درصد به سایر استان ها ارسال خواهد شد. 

موهبتی با تاکید بر اینکه تا پایان هفته جاری در مجموع 90 هزار راس دام زنده وارد کشور می شود، افزود: هدف از واردات این دام ها تنظیم بازار ایام نوروز است.

انتهای پیام/
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۸
کد مطلب: 453208
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *