۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبرداد:

پهلوگیری ۹ کشتی افغانستانی در بندر چابهار طی یکسال گذشته/ بیشترین سرمایه‌گذاری چابهار در دوران تحریم

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: از سال گذشته تاکنون ۹ کشتی حامل کالا‌های ترانزیتی از کشور افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلوگیری کردند.
پهلوگیری ۹ کشتی افغانستانی در بندر چابهار طی یکسال گذشته/ بیشترین سرمایه‌گذاری چابهار در دوران تحریم
به گزارش چهاربهاران، بهروز آقایی در حاشیه بازدید از بندر شهید بهشتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه بندر شهید بهشتی بر اساس چهار فاکتور انجام می‌شود اظهار کرد: اولین هدف‌گذاری ما برای توسعه بندر شهید ارتقای ترانزیت در بخش کالا و بار بوده است.

وی ادامه داد: دومین هدف گذاری ما توسعه ترافیک دریایی در بخش کالا و بار و سومین هدف پیوند کشور‌ها از طریق بندر چابهار است و ما سعی داریم که بندر چابهار را به عنوان دروازه ملل معرفی کنیم.

وی بیان کرد: توسعه تعاملات زیست محیطی و منطقه‌ای در سواحل دریای عمان از دیگر اقدامات مهم سازمان بنادر برای توسعه بندر شهید بهشتی بوده است.

مدیر کل بنادر استان سیستان و بلوچستان گفت: ما توسعه بندر چابهار را بر اساس زیرساخت‌های عمرانی و تکمیل تجهیزات قرار داده‌ایم به طوری که ۲۰۳ هکتار را استحصال کردیم و آن را به عنوان اراضی پس کرانه‌ای قرار داده‌ایم.

آقایی با بیان اینکه ۵ اسکله را در بندر چابهار در فاز یک اضافه کرده‌ایم افزود: درفت اسکله‌های بندر چابهار به طول ۱۶.۵ متر در این بندر طراحی کرده‌ایم.

مدیر کل بنادر استان سیستان و بلوچستان افزود: هم اکنون بندر چابهار هیچ محدودیتی برای پذیرش کشتی‌های بزرگ و پهن پیکر ندارد و کشتی‌ها در تمامی فصول می‌توانند از تجهیزات و خدمات بندر شهید بهشتی استفاده کنند.

وی افزود: بعد از تکمیل زیرساخت‌ها تجهیزات بندر چابهار در سه بخش انتقال داده شد و بعد از مونتاژ به بهره‌برداری رسید.

نمایندگان 50 رسانه داخلی و خارجی امروز از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند.

انتهای پیام/
دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 453114
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *