۰
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت چابهار:

یادواره شهدا؛ یادآوری رشادت ها و ازخودگذشتگی های شهدا به نسل جوان

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت چابهار با بیان اینکه شهدا از جان عزیزشان برای اسلام، انقلاب و مردم گذشتند، بر ضرورت یادآوری این رشادت ها و از خود گذشتگی ها به نسل جوان تاکید کرد.
یادواره شهدا؛ یادآوری رشادت ها و ازخودگذشتگی های شهدا به نسل جوان
به گزارش چهاربهاران، حجت السلام و المسلمین ابراهیم غلامی در مراسم گرامیداشت شهدا اظهار کرد: شهدا یادآور ایثار، از خود گذشتگی و عشق شهیدان بزرگوار به اسلام، امام و ولایت و تجدید پیمان با راه سرخ آنان است.

وی افزود: یه خصوص نسل جدید که دوران عاشورایی دفاع مقدس و شرح حماسه آفرینی، ولایت پذیری و عشق، وفا و صمیمت شهدا و رزمندگان سلحشور را نسبت به اسلام و انقلاب ندیده و درک نکرده اند، با حضور در مراسم یادواره شهدا، با گوشه ای از این قطعه طلایی از تاریخ پرافتخار میهن اسلامی آشنا می شوند.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت چابهار با بیان اینکه کسانی که فردای قیامت به داد ما میرسند شهدا هستند، بیان کرد: از پس هر عمل نیکویی، عمل بهتری وجود دارد و تنها شهادت است که بالاتر از آن خوبی وجود ندارد.

وی با اشاره به این که دشمنان برای این‌که به انقلاب ضربه بزنند،‌ توطئه‌ها و دسایس گوناگونی را طرح‌ریزی کردند، گفت: ملت ایران هرگز به دشمنان اجازه نخواهند داد تا دسیسه‌های شوم خود را در کشور پیاده کنند لذا با پیروی از دستورات مقام معظم رهبری و اتحاد نقشه‌های دشمنان را به خودشان باز می‌گردانند.

حجت السلام غلامی گفت: وجود امنیت پایدار در کشور را مرهون خون شهیدان و جان فشانی های ایثارگران و بسیجیان هستیم.

جانشین سپاه شهرستان چابهار در ادامه مراسم گفت: هر چه داریم از شهدا است بنابراین یاد و نام شهدا در همه‌جا از الزامات معنوی، روحی و جز لاینفک هستی ما است.



سرهنگ پاسدار مولایی ادامه داد: شهدا و ایثارگران در برههای از تاریخ توانستند با شجاعت و از خودگذشتگی، فرهنگ و حماسهای بی نظیر در دفاع از آرمانهای اسلامی، ملی و انسانی خلق و مسیر تاریخ را عوض کنند که باید یاد و نام این بزرگواران برای همیشه تاریخ جاوید باقی بماند.
 
وی در بخشی از سخنان خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن به اراده قوی و ایمان راسخ و فرهنگ شهادت در بین جوانان مسلمان ایرانی پی برده و میداند که دیگر با جنگ سخت به جایی نخواهد رسید.
 
جانشین سپاه چابهار بیان کرد: چيزهايي كه طاغوت از ارزشهاي انساني بر ضد انسانيت تبديل كرده بود توسط انقلاب اسلامي دگرگون شد و بروز و ظهور جديدي پيدا كرد.

وی با اشاره به اینکه شهادت زیباترین، ماندگارترین و بهترین مدل مرگ است گفت: خداوند این سعادت را نصیب هر کسی نمیکند و با گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نسل امروز با فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا مأنوس باشند و خود را موظف بر حفظ آرمان‌های آنان کنند.

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، یادواره شهدا در مدرسه موج و مرجان شهرستان چابهار برگزارشد.

گذاشتن قسمتی از وصیت نامه شهید و برداشتن مسئولین از سبد وصیت نامه ها و قرائت وصیت نامه یکی از ابتکارات یادواره شهدا در این مراسم بود.




انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 453024
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *