۰

توسعه افغانستان از چابهار می گذرد

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه توسعه افغانستان از چابهار می گذرد، گفت: هزینه بیشتر امروز برای زیرساخت‌ها تضمین کننده آینده بهتر است پس نباید با هزینه کم آینده را به خطر انداخت .
توسعه افغانستان از چابهار می گذرد
به گزارش چهاربهاران، احمد علی موهبتی در جلسه نشست تخصصی کمیته ترانزیت راه آهن جمهوری اسلامی ایران که در سالن جلسات موزه منطقه ای زاهدان برگزار شد با اشاره به قدمت یک صد ساله راه آهن در سیستان و بلوچستان افزود: با نفوذ انگلیسی‌ها مقصد مسیر راه آهن سراسری را از زاهدان و چابهار به بندرعباس تغییر دادند .
وی ادامه داد: راه آهن به قدری حائز اهمیت است که انگلیس جلوی توسعه آن را در منطقه جنوب شرق گرفت تا مستعمره اش از نفوذ سایر دولت‌های قدرتمند در امان بماند .
وی با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته به مقوله راه‌آهن نگاه ویژه‌ای دارند ادامه داد: تولید نیازمندی های کشور نسبت به مزیت های نسبی شکل می‌گیرد .
استاندار سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اینکه صنعت حمل و نقل روزبه روز جایگاه ویژه پیدا می‌کند، گفت: بازار هدف همچون شبه جزیره هند و چین باید زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری برای تولید و صنعت حمل و نقل در کشور شود .
وی تاکید کرد: اصلاح راه آهن زاهدان_ میرجاوه و بهره برداری راه آهن چابهار به سرخس متضمن آبادانی و توسعه کشور خواهد بود .
وی  اضافه کرد: باید به نقش صنعت حمل و نقل ریلی در توسعه سیستان و بلوچستان در بین مدیران راه آهن توجه شود در غیر این صورت باعث آسیب جدی به مسیر توسعه استان خواهد شد .
موهبتی تصریح کرد: توسعه کشورهای همسایه تاثیر بسزایی در توسعه ایران خواهد داشت .
وی خاطر نشان کرد: کیفیت حداکثری و هزینه حداقلی یکی از مهمترین مولفه های مورد نیاز برای توسعه و ترقی است .
وی با اشاره به اینکه توسعه افغانستان از چابهار می گذرد، اظهار کرد: هزینه بیشتر امروز برای زیرساخت‌ها تضمین کننده آینده بهتر است پس نباید با هزینه کم آینده را به خطر انداخت .
وی افزود: اصلاح راه آهن زاهدان- میرجاوه یکی از مطالبات جدی است.

انتهای پیام
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 452976
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *