۰
امام جمعه چابهار؛

توجه ویژه به مسائل فرهنگی در دستور کار مسئولان/ حفظ حجاب الگویی برای توسعه معیارهای اجتماعی کشور

امام جمعه چابهار گفت: توجه به حجاب و حفظ آن یکی از ضروریات دین مبین اسلام است به طوری که باید با روشنگری به جامعه نوین نشان داد برکات، مصونیت و آزادی که به واسطه حجاب به و جود می آید غیر قابل انکار می باشد.
توجه ویژه به مسائل فرهنگی در دستور کار مسئولان/ حفظ حجاب الگویی برای توسعه معیارهای اجتماعی کشور
به گزارش چهاربهاران حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به بیانات امام راحل در سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی در سال ۵۷ اظهار کرد: به موجب حق شرعی و بر اساس رأی اعتماد اکثریت قاطع مردم ایران در جهت تحقق اهداف اسلامی ملت، شورایی به نام شورای انقلاب اسلامی، مرکب از افراد با صلاحیت و مسلمان و متعهد و مورد وثوق، موقتاً تعیین شد و شروع به کار کرد.
وی با اشاره به فرار شاه در افزود: ۲۶ دی ماه ۵۷ از روزهای شیرین انقلاب اسلامی است زیرا در شرایطی که نه جامعه پذیرای سلطنت بود و نه شاه توان مقابله با سیل خروشان مردمی را داشت برای دومین بار در طول سلطنت خود از کشور فرار کرد.
خطیب نماز جمعه چابهار ادامه داد: این اولین فرار شاه نبوده است بلکه در جریان کودتای سال ۳۲ نیز شاه از کشور فرار کرد اما با کمک آمریکا و انگلیس به کشور بازگشت ولی در سال ۵۷ نه جامعه پذیرای سلطنت بود و نه شاه توان مقابله با سیل خروشان مردمی را داشت.
وی در ادامه به اوصاف افراد باایمان پرداخت و تاکید کرد: یکی از صفات مومن، حلم است حلم یعنی در زمان داشتن قدرت، از بی ادب گذشتن و عفو کردن که بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه مومن با حلم خود جهالت نادان را برطرف می کند تصریح کرد: انسان باتقوا در مقابل بدی دیگران، برخورد عجولانه و خصمانه به خرج نمی دهد همانطور که تجلیل بزرگان تجلیل خداست.
وی امانتداری را یکی دیگر از صفات مومن دانستند و اذعان کرد: مومن در تمام امورات امانتدار است در مسائل سر و راز ،آبرو و جان و امانتداری برایش مهم است چراکه امانت یکی از خصوصیات بارز اسلام می باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان ما تولید کننده علم باشند نه فقط مترجم و اگر تولید کننده علم باشیم، نیازی به کشور های بیگانه نداریم و دانشجو باید محور تعقل و تدبر و اندیشه باشد.
انتهای پیام/
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 452851
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *