۰

اولین مصوبه سنای آمریکا در ۲۰۱۹ به حمایت از صهیونیست‌ها اختصاص یافت

در حالی که تعطیلی دولت آمریکا وارد سومین هفته خود شد، سنا اولین مصوبه قانونی سال ۲۰۱۹ خود را به حفاظت از رژیم صهیونیستی در مقابل تحریم‌ها اختصاص داد.
اولین مصوبه سنای آمریکا در ۲۰۱۹ به حمایت از صهیونیست‌ها اختصاص یافت
به گزارش چهاربهاران، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، در حالی که با ورود به سومین هفته از تعطیلی دولت آمریکا همگان انتظار دارند پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال در اولویت سنای این کشور قرار گیرد، بنا به گزارش‌ها، اولین مصوبه مجلس سنا به محافظت از رژیم صهیونیستی در مواجهه با تحریم اختصاص یافته است.
بنا به گزارش نشریه خبری اینترنتی اینترسپت، اولین مصوبه قانونی سنای آمریکا در سال جدید میلادی به منظور حفاظت رژیم صهیونیستی در برابر تحریم اختصاص یافته و بر اساس آن به دولت آمریکا اجازه قطع روابط با شرکت‌های را می‌دهد که این رژیم را تحریم می کنند. این مصوبه قانونی که چندان با شعار اول آمریکای دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در یک راستا نیست، بخشی از مجموعه اقداماتی مربوط به سیاست خارجی این کشور است که در بخش اولین مصوبه‌های مهم جلسه سنا قرار گرفته است.
به نظر می‌رسد که قوانین ممنوعیت تحریم مقدم بر مسئله تعطیلی ادامه دار دولت فدرال است که در حال حاضر در سومین هفته خود هزاران کارمند دولتی را در این کشور بدون دستمزد گذاشته است.  قانون حفاظت از رژیم صهیونیستی در مقابل تحریم‌ها از حمایت اعضای هر دو حزب آمریکا برخوردار است. همچنین مجازات شرکت‌ها و اشخاصی که از جنبش بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی حمایت می کنند، یک اولویت قانونی مهم برای آیپک، مهمترین لابی صهیونیست‌ها در آمریکاست. این لایحه سال گذشته به سنا ارائه شد و به حکومت‌های ایالتی این اختیار را داد تا از مراوده تجاری و کاری با شرکت‌های آمریکایی حامی جنبش بایکوت رژیم صهیونیستی خودداری کنند. در همین حال، تاکنون دو دادگاه فدرال اعلام کردند که تنبیه شرکت‌ها و افرادی که کالاهای تولید رژیم صهیونیستی را بایکوت کردند، نقض حقوق محافظت شده تحت قانون اساسی این کشور است.
این اقدام سناتورهای آمریکا با اعمال انزجار بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر همراه شد. کاربران شبکه توئیتر نسبت به سناتورهای که رژیم صهیونیستی را نسبت به مردم انتخاب کننده آنها اولویت دادند، اعلام انزجار کردند. در صورتی که این لایحه در سنا به تصویب برسد به مجلس نمایندگان آمریکا خواهد رفت؛ جایی که نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های مجلس احتمالا مجبور به انتخاب میان حمایت همیشگی از رژیم صهیونیستی و موضوع آزادی بیان خواهد شد.
تعطیلی دولت آمریکا امروز وارد هفدهمین روز خود شده است. به دنبال بی نتیجه ماندن رایزنی ها میان مقامات کاخ سفید و کنگره درباره تأمین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی مکزیک، دولت آمریکا از تاریخ 22 دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون همچنان تعطیل است. دولت فدرال آمریکا در پی خودداری ترامپ از امضای لایجه بودجه به تعطیلی کشانده شد. ترامپ می گوید تا زمانی که در لایحه بودجه مبلغ موردنیاز برای ساخت دیوار مرزی (5 میلیارد دلار) در نظر گرفته نشود، آن را امضا نخواهد کرد. این در حالی است که کنگره تاکنون در برابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه ای را به تصویب برساند.
دموکرات ها مبلغ 1.3 میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد داده اند. آنها تأمین امنیت مرزی را ضروری می دانند، اما معتقدند ساخت دیوار مرزی هدر دادن پول خواهد بود. هرگونه توافقی بر سر بودجه، برای اجرایی شدن باید هم در کنگره تصویب شود و هم به امضای رئیس جمهور آمریکا برسد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 452825
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *