۰

چابهار کریدور بین المللی در ارتباط با کشورهای آسیای میانه

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: نقش چابهار در بازارهای جهانی به ویژه کشورهای حاشیه دریای عمان و آسیای میانه غیر قابل انکار می باشد و توانسته توجه مقامات هر منطقه ای را به این سمت معطوف کرده است.
چابهار کریدور بین المللی در ارتباط با کشورهای آسیای میانه
عبدالرحیم کردی در گفت وگو با چهاربهاران اظهار کرد: مهمترین مزیت های اختصاصی منطقه آزاد چابهار داشتن موقعیت جغرافیایی راهبردی در کنار آبراه های بین المللی و نزدیکی به خطوط بین المللی کشتیرانی، نقطه اتصال کریدور شرق ایران به آب های آزاد، ارتباط چند وجهی حمل و نقل از طریق هوا، زمین و دریا و دسترسی به بازارهای آسیای میانه، قفقاز و افغانستان می باشد.
وی با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیک چابهار افزود: نزدیک بودن به کشورهای پرجمعیت جنوب آسیا (هند و پاکستان)، دسترسی آسان به سوخت های فسیلی و مواد معدنی گوناگون در شرق ایران و نزدیک بودن به بزرگترین منابع انرژی جهان در حوزه خلیج فارس نیز از دیگر مزیت های اختصاصی منطقه آزاد چابهار می باشد.
رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد چابهار ادامه داد: ایفای نقش پررنگ در اقتصاد ملی و منطقه ای، اثرگذاری بر اقتصاد محلی و شکوفایی آن، انتقال دانش و فناوری، توسعه تعاملات بین‌المللی، جلب مشارکت جوامع محلی و ایفای مسوولیت اجتماعی راهبردهای کنونی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار می باشد.
وی نقش چابهار را به عنوان یک نقطه استراتژیک جغرافیایی مهم دانست و تاکید کرد: این منطقه به دلیل تغییر در شرایط منطقه و آرایش اقتصادی آن در سبد قیمت تمام شده کالا یا عوامل نهاده‌های تولید در قیمت تمام شده کالا، در یکی دو دهه اخیر به سمت پررنگ شدن می رود.
کردی در پایان خاطرنشان کرد: این منطقه به دلیل دسترسی و پیوندهایی که می تواند با بازارهای منطقه‌ای برقرار کند، ویژگی های منحصر به فردی دارد که توانسته نقش پررنگ چابهار را در میان کشورها نادیده نگیرد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 452773
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *