۰

نجات دو نفر از غرق شدگی در بندر چابهار

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: دو غریق که در محدوده هتل لیپار اقدام به شنا کرده و از نظر ناپدید شده بودند توسط واکنش سریع مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان از غرق شدن نجات یافتند.
نجات دو نفر از غرق شدگی در بندر چابهار
به گزارش چهاربهاران سید حسن ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس دریافتی از طرف مرکز کنترل ترافیک دریایی به مرکز (MRCC) مبنی بر مراجعه شخصی به این مرکز و تقاضای کمک، اقدامات لازم برای نجات دو نفر حدودا 40 ساله شروع شد.
وی با اشاره به حضور یک ساعته دو شنا کننده در آب افزود: دو شخص در خطر یک ساعت قبل از اطلاع به این مرکز اقدام به شنا در محدوده هتل لیپار کرده و ناپدید شده بودند؛ شناور ناجی بلافاصله به موقعیت مورد نظر حرکت کرد.
وی کمک رسانی به افراد در خطر را جزو وظایف این نهاد دانست و تاکید کرد: نظر به عمق کم محل وقوع حادثه و نزدیکی به ساحل، قایق جیمنی هم به آب انداخته شد و به همراه شناور ناجی اقدام به عملیات جستجو کرد.
ابراهیمی عنوان کرد: نفرات مضطر که از ساحل فاصله زیادی داشته و وارد آبهای عمیق شده بودند به علت از دست دادن انرژی و احتمال غرق شدگی نجات یافته و کمک های اولیه توسط پزشکیار شناور ناجی برای افراد نجات یافته صورت گرفت و به ساحل انتقال یافتند.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان در ادامه از اقدام به موقع عملیات شناور ناجی که منجر به نجات موفقیت آمیز دو غریق شد تشکر و قدردانی کرد و متذکر شد: مردم باید تنها در سواحل کم عمق و تعیین شده اقدام به شنا کنند و از شنا کردن در مناطق ممنوعه و با عمق زیاد خودداری شود.
وی با بیان اطلاعات تماس در اداره بنادر و دریانوردی استان خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن رعایت کلیه اصول ایمنی، در صورت بروز هر گونه حادثه دریایی از طریق مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار، مرکز (MRCC)؛ خدمات کامل نجات دریایی، هواشناسی را به صورت 24 ساعته در کل سال مطابق با استاندارد های بین المللی IMO ارائه می دهد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 452604
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *