۰

جوخه‌های ترور کور در شهر/ اوضاع چابهار آرام است

عقربه‌های ساعت به عدد 9 و 55 دقیقه صبح روز پنج‌شنبه 15آذرماه رسیده بود که یک عامل انتحاری با یک دستگاه وانت نیسان که مواد منفجره را به همراه داشته به قصد عملیات انتحاری به سمت مقر نیروی انتظامی چابهار حرکت کرد.
جوخه‌های ترور کور در شهر/ اوضاع چابهار آرام است
به گزارش چهاربهاران، تروریست‌ها زمانی که با استحکامات غیر قابل نفوذ مقر انتظامی مواجه شدند در بیرون مقر اقدام به انفجار کردند که در اثر آن 2نفر کشته و 57 نفر نیز مجروح شدند.

اگرچه بلافاصله بعد از وقوع حادثه تروریستی گروهی ذیل عنوان انصار الفرقان مسوولیت این حادثه را به عهده گرفت، اما واقعیت آن است که ریشه اصلی این نوع حرکات تروریستی در فعالیت‌های فکری و عقیدتی مسمومی است که عربستان سال‌ها در سطح منطقه گسترش می‌دهد و در اثر این نوع عقاید انحرافی است که یک روز گروه تروریستی القاعده سر از خاک بر می‌آورد؛ روز دیگری داعش در راس می‌نشیند و روز دیگر احرار شام در نهایت گروه تروریستی انصار الفرقان. اما هدف اصلی تروریست‌ها، انسجام و همبستگی ملی و رودررو قراردادن ملت ایران است. این اقدام با نمادی روشن همراه است.

تحرکاتی که تجربه‌های تاریخی نشان داده گروه‌های تروریستی و آمران این تحرکات هرگز در انجام آن توفیقی نخواهند داشت و مردم ایران با قدرت و صلابت از این فراز و نشیب‌های فاجعه بار به سلامتی عبور خواهند کرد. این‌بار هم سپاه پاسداران ضمن تسلیت به خانواده شهدای این حادثه اعلام کرد که تروریستها و عاملان آنها را در هر مکانی که باشند دستگری و به مجازات خواهند رساند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری بلافاصله پس از وقوع حادثه در پیامی با ابراز تاسف از حادثه تروریستی در چابهار، شهادت دو نفر از فرزندان خدوم و غیور ملت ایران در نیروی انتظامی را تسلیت گفت.

تشریح جزییات حادثه توسط سرپرست فرمانداری چابهار بلافاصله پس از وقوع این حادثه روایت‌های مستندی درخصوص آن ارایه شد؛ رحمدل بامری، سرپرست فرمانداری چابهار در گفت‌وگو با شبکه خبر صداوسیما درباره حادثه تروریستی چابهار گفت: ساعت ۹ و ۵۵ دقیقه صبح روز پنجشنبه یکی از عوامل استکبار اقدامی انتحاری را انجام داد.

این عامل انتحاری در یک وانت نیسان مواد منفجره به همراه داشته و قصد ورود به فرمانداری انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقابله نیرو‌های انتظامی موفق به ورود نشد و در ورودی مقر فرمانداری مواد را منفجر کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه شدت و حدت مواد آنقدر بوده که چند شهید داشته‌ایم و چند نفر نیز مجروح شده‌اند که از مردم، کاسبان و به عبارتی شهروندان چابهار بوده‌اند.

بامری خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که دشمن به مقابله با مردم برخاسته است؛ مردمی که پای ارزش‌ها و پای نظام ایستاده‌اند و اتحادشان مثال زدنی است.

نیرو‌هایی که جان خودشان را برای امنیت و آسایش به این مردم تقدیم کرده‌اند. شاید تصور دشمن این است که می‌تواند با این عملیات‌ها، خللی در نظام و مسوولان برای خدمت رسانی ایجاد کند، اما این آرزو را به گور خواهند برد. وی افزود: هم‌اکنون شرایط شهر عادی است و نیرو‌های عمل‌کننده در شهر مستقر هستند. در میان مجروحان شماری زن و کودک نیز به چشم می‌خورند که به بیمارستان امام علی(ع) چابهار منتقل شده‌اند.

 سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به سرعت در محل عملیات تروریستی چابهار حضور پیدا کرده بود، گفت: بنده و فرمانده قرارگاه قدس سپاه در محل عملیات تروریستی هستیم. متاسفانه در این عملیات چند نفر از نگهبانان مقابل در ورودی ستاد فرماندهی شهید و زخمی شده‌اند.

سردار پاکپور با بیان اینکه شهر در امنیت کامل است، اظهار کرد: نیرو‌های سپاه در محل حضور دارند و هشیار هستند. اخبار منتشره مبنی بر اینکه فرمانده انتظامی چابهار در این عملیات تروریستی به شهادت رسیده، کذب است و اصلا خودروی انتحاری نتوانسته به داخل مقر فرماندهی انتظامی چابهار وارد شود. 

سپاه عوامل تروریستی چابهار را رهگیری و تنبیه می‌کند پس از روشن شدن ابعاد قضیه سخنگو ومسوول روابط عمومی کل سپاه از رهگیری و تنبیه شدید عوامل حادثه تروریستی در چابهار خبر داد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در حاشیه همایش تبیین تاریخ ورامین انقلابی درباره عملیات تروریستی چابهار، با بیان اینکه «گروهک‌های تروریستی عمدتا با سرویس‌های امنیتی بیگانه مانند کشور عربستان مرتبط هستند و همواره سعی دارند ناامنی‌هایی را در مناطق مرزی ما ایجاد کنند» به تشریح حادثه پنج‌شنبه در چابهار پرداخت و اظهار کرد: در این مورد نیز یک خودرو انتحاری تلاش کرد خود را به مقر نیروی انتظامی در چابهار وارد و تلفاتی ایجاد کند، اما قبل از اینکه اقدام خاصی انجام دهد به همت ماموران نیروی انتظامی هدف قرار گرفت. در اثر انفجار این خودرو تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند.

وی تاکید کرد: این حملات تروریستی پاسخ‌های کوبنده‌ای در پی دارد و علاوه بر تلفات میدانی که این افراد می‌دهند رهگیری و گروه‌های پشتیبان‌کننده آنها نیز تنبیه می‌شوند.

وی همچنین به تهدید‌های امریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: در اکثر مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی، پیچیده‌ترین طرح‌های نظامی و غیر نظامی امریکا برضد مردم ایران شکست خورد و پاسخ ثابت و مداوم مردم، رهبر معظم و نیروهای مسلح ما این بود که ما قادریم از منافع، جغرافیای کشور و حامیانمان دفاع کنیم.

سخنگوی سپاه پاسخ عینی به تهدیدات دشمن را برگزاری رزمایش‌های سپاه وارتش دانست و گفت: مهم‌ترین جنبه این رزمایش‌ها بازدارندگی بود تا دیگر شاهد تهدیدات دشمن نباشیم.

وی با بیان اینکه «تهدیدات مختلف امریکا فقط برای عربستان و رژیم صهیونیستی مصرف دارد» افزود: مردم ما به اینگونه یاوه‌گویی‌ها عادت کرده‌اند، با این وجود همه امکانات مورد نیاز برای پاسخ محکم به نیروهای متجاوز را داریم.

  تلاش برای شناسایی و دستگیری اعضای گروه تروریستی چابهار
در واکنش به دستگیری عوامل این حادثه تروریستی فرمانده نیروی انتظامی گفت: ما هوشیاری لازم را داریم و تعداد زیادی از اعضای تیم تروریستی چابهار در مرز ناموفق بودند و حرکاتشان خنثی شده و به هلاکت رسیدند.

سردار حسین اشتری با اشاره به حادثه تروریستی روز پنج‌شنبه چابهار اظهار کرد: همانطور که اطلاع دارید، حدود ساعت 9:55 دقیقه صبح روز پنج‌شنبه یک دستگاه وانت که حامل مواد منفجره بوده برای عملیات انتحاری به مقر انتظامی شهرستان چابهار حمله می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با هوشیاری، رشادت و شجاعت ماموران نیروی انتظامی، فرد مهاجم ناکام شد و قبل از اینکه بتواند داخل آن مقر شود خودروی فرد مهاجم منفجر و به هلاکت می‌رسد.

سردار اشتری اضافه کرد: البته ۲ نفر از کارکنان عزیز نیروی انتظامی که یکی از آنها مامور ما بوده، با شجاعت جلوی این فرد مهاجم ایستاده بود و به شهادت رسید.

وی درباره تدابیر نیروی انتظامی برای مقابله با تروریست‌ها افزود: ما هوشیاری لازم را داریم و تعداد زیادی از اینها در مرز ناموفق بودند و حرکاتشان خنثی شده و به هلاکت رسیدند. اقداماتی هم صورت گرفته و ان‌شاءالله بتوانیم ایادی دیگر این گروه را شناسایی و تحویل قانون بدهیم.

انتهای پیام/
 
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 452552
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *