۰

رواج مدرک گرایی معضل بیکاری را ایجاد کرده است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قابلیت های مهارت آموزی در اشتغال زایی به ویژه در عرصه مشاغل خانگی، توانمندسازی نیروهای تحصیلکرده جویای کار، ایجاد شرایط لازم برای بهبود فضای کسب و کار و شناسایی و پرورش استعدادهای کارآفرین در صنوف مختلف از مهمترین مزیت های آموزشهای فنی و حرفه ای است .
رواج مدرک گرایی معضل بیکاری را ایجاد کرده است
به گزارش چهاربهاران، احمدعلی موهبتی در دیدار با معاون توسعه منابع سازمان فنی و حرفه ای کشور افزود: شعار ما راه اندازی نهضت مهارت آموزی در استان است و برای تحقق این مهم ضروری است تا همه دستگاه ها را بسیج کنیم .
وی خاطرنشان کرد: برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش بهره وری نیاز به راه اندازی نهضت مهارت آموزی داریم و در این راستا تمام دستگاه ها باید برای افزایش بهره وری نیروی کار در این نهضت شرکت کنند .
موهبتی تصریح کرد: تغییر شرایط فرهنگی و رواج مدرک گرایی بجای فراگرفتن حرفه های مختلف منجر به ایجاد وضعیت بحرانی کنونی شده است و معضل بیکاری را ایجاد کرده است .
وی ضمن تاکید بر لزوم به روز رسانی آموزشهای مهارتی خاطر نشان کرد: آموزشهای مهارتی فنی وحرفه ای باید متناسب با نیازهای بازار کار حرکت کنند و آموزشهایی را ارائه کند که مستقیما منجر به ایجاد شغل و تخصص در افراد شود .
موهبتی بیان کرد: راه اندازی شورای مهارت آموزی در استان منجر به شناخت مزیت ها و ظرفیت های خاص هرشهرستان و برنامهریزی برای استقرار صنایع و تجهیزات مورد نیاز خواهد شد در همین راستا از مدیر کل محترم خواستار تشکیل هرچه سریعتر این شورا هستیم .
وی در ادامه گفت: در هر جامعه ای که از فرصت تربیت نیروی انسانی ، بهتر استفاده شود ، پیشرفت و توسعه آن جامعه با سرعت بیشتری محقق می شود و از این رولزوم فراگیری آموزش های مهارتی باید در افراد نهادینه شود .

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 452524
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *