۰

شایعه صید ترال کشتی های چینی در بندر چابهار/ توقیف کوتاه مدت دو کشتی بندرعباسی

دو کشتی ایرانی دارای صیاد چینی بخاطر حضور غیرموجه در حوضچه بندر چابهار توقیف موقت و صید ترال کشتی چینی در این بندر توسط مسئولین مربوطه تکذیب شد.
شایعه صید ترال کشتی های چینی در بندر چابهار/ توقیف کوتاه مدت دو کشتی بندرعباسی
به گزارش چهاربهاران رسانه های معاند خارجی و بعضا گل به خودی های جراید اصلاح طلب در خصوص صید ترال در بندر چابهار گاها جوسازی هایی را ایجاد کرده تا علاوه بر افزایش قیمت ماهی در چابهار میل به صید برخی صیادان را به ناامیدی بدل کند.
صید ترال من جمله صید هایی می باشد که با جاروب کردن کف دریا زنده و مرده جانداران زیر دریا را به تور کشیده و باعث کاهش و حتی مهاجرت انواع متفاوت ماهی از محدوده آسیب دیده از صید ترال خواهد شد.
بندر چابهار به دلیل ارتزاق مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۲۴ هزار نفر صیاد به وسیله ماهی گیری هر ساله رتبه اول صید کشور را به خود اختصاص می دهد ولی اگر واقعا صید ترال در بندر چابهار و کنارک انجام می شد می توانستیم رتبه اول صید کشور را کسب کنیم.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: دو کشتی برای صید در بندر چابهار درخواست مجوز صید داشتند و بعد از اینکه با صید آنها به وسیله این اداره مخالفت شد مجبور به بازگشت در محل مبدا خود شدند.
هدایت الله میرمرادزهی ضمن تکذیب صید ترال در بندر چابهار اذعان کرد: در سال های متمادی هیچ کشتی چینی در کنارک و چابهار مجوز صید ترال دریافت نکرده و برای حفاظت از اشتغال صیادان بومی هیچ گاه چنین اجازه ای داده نخواهد شد.
یک منبع آگاه اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به خبرنگار ما گفت: چند روز قبل دو کشتی ایرانی ولی دارای صیادان چینی برای صید در بندر چابهار لنگر انداخته بودند که بعد از دریافت نکردن مجوز صید مجبور به بازگشت به بندرعباس شدند.
(ب.ا) حضور صیادان چینی در کشتی ایرانی را آموزش روش جدید صیادی به صیادان ایرانی عنوان و افزود: نیروهای یگان حفاظت ما به دلیل حضور غیرموجه این کشتی در بندر اقدام به توقیف کوتاه مدت دو کشتی کرده و سرانجام کشتی مربوطه به سمت بندر عباس از حوضچه خارج شد.
همچنین معاون سازمان بنادر و دریا نوردی کشور در این خصوص تشریح کرد: پرسنل این کشتی‌ها مجوز کار نداشتند و امور کنترل و بازرسی کشتی‌ها به سرعت نسبت به توقیف این دو فروند کشتی در بندر چابهار اقدام کرد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 452517
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *