۰

سیستان و بلوچستان نیازمند گروه‌های خونی O. و B. است

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کاهش شمار مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون، این استان با کمبود گروه‌های خونی O. و B. رو به رو شده است.
سیستان و بلوچستان نیازمند گروه‌های خونی O. و B. است
به گزارش چهاربهاران، سهیلا خسروی  مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کاهش مراجعان برای اهدای خون زنگ خطر جدی برای سلامت و تامین خون سالم را در سیستان و بلوچستان به صدا در آورده است.
وی با بیان اینکه روزانه حدود ۴۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است گفت: افزون بر سه هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی، بیش از هزار و ۱۰۰ بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث، سوانح و ... در این استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.
مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری مردم برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد.
خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 452375
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *