۰

بزودی،آغاز فعالیت اپراتورهای هندی در بندر چابهار

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد شرکت هندی مصمم به اجرای قرارداد فی ما بین با ایران بوده و پروژه اپراتوری بندر چابهار طی روزهای آینده به این شرکت واگذار می شود.
بزودی،آغاز فعالیت اپراتورهای هندی در بندر چابهار
به گزارش چهاربهاران، علیم یارمحمدی از آغاز فعالیت اپراتورهای هندی در بندر چابهار خبر داد و گفت: طی روزهای آتی، اپراتور شرکت هندی عملا، کار خود را در بندر چابهار آغاز می کند، البته این مسئله پس از انجام مراحل های قانونی و ارائه ضمانت های بانکی لازم توسط شرکت خارجی صورت می گیرد.

قول مدیر عامل سازمان بنادر برای فعالیت قریب الوقوع هندی ها در چابهار
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز اخیرا به من اعلام کرد که شرکت هندی مصمم به اجرای قرارداد فی ما بین با ایران بوده و پروژه اپراتوری بندر چابهار طی روزهای آینده به این شرکت واگذار می شود.
وی افزود: طبق قرارداد میان ایران و هند، قرار است که طرف هندی حدود 85 میلیون دلار برای توسعه چابهار سرمایه گذاری کند و طبق گفته مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی، با حضور جدی هندی ها، این اعتبارات نیز برای سرمایه گذاری و اجرای پروژه ها، تزریق خواهد شد.

احتمال معافیت هند از تحریم های آمریکا/ فرصتی مناسبی برای سرمایه‌گذاری هندی ها در چابهار
در شرایط کنونی با آغاز تحریم ها، دولت آمریکا به دنبال معافیت برخی کشورها از تحریم ها است، حال با توجه به اظهار نظر مسئولان هندی به نظر می رسد که این کشور نیز شامل معافیت می شود و دولت هند می تواند از این فرصت برای توسعه روابط اقتصادی به ویژه حضور جدی در طرح توسعه بندر چابهار استفاده کند.
یارمحمدی ادامه داد: در شرایط کنونی با آغاز تحریم ها، دولت آمریکا به دنبال معافیت برخی کشورها از تحریم ها است، حال با توجه به اظهار نظر مسئولان هندی به نظر می رسد که این کشور نیز شامل معافیت می شود و دولت هند می تواند از این فرصت برای توسعه روابط اقتصادی به ویژه حضور جدی در طرح توسعه بندر چابهار استفاده کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: قطعا بندر چابهار یکی از بنادر استراتژیک ایران محسوب می شود و با توجه به موقعیت ژئوپلوتیکی این بندر می توان بخشی از اقتصاد کشور را در این بخش فعال کرد.

بندر چابهار بیش از 1700 متر اسکله دارد
وی تصریح کرد: امروز بندر چابهار بیش از 1700 متر اسکله دارد و از این شاخصه می توان برای افزایش تبادلات اقتصادی و واردات و صادرات کالاها مورد نیاز کشور بهره برد، البته این مسئله نیازمند برنامه ریزی دقیق و تدوین استراتژی با هدف گذاری مشخص است.

صادرات و واردات بیش از 8 میلیون تن کالا از طریق بندر چابهار
یارمحمدی افزود: بر اساس سند توسعه بندر چابهار ، این بندر باید ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود 85 میلیون تن را به دست آورد، این در حالی است که امروز بر اساس آمارها بیش از 8 میلیون تن صادرات و واردات از طریق این بندر انجام می شود، بنابر این سرمایه گذاری خارجی و جذب سرمایه های داخلی برای توسعه این بندر می توان به توسعه منطقه و اقتصاد کشور بی انجامد.
انتهای پیام/
 
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 452243
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *