۰

هیچ کشتی چینی و ترال در آب های چابهار و کنارک صید نمی کنند

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: مجوز صید برای هیچ کشتی چینی و ترال در آب های چابهار و کنارک صادر نشده است حتی ماهی های غیر ماکول را نیز صیادان بومی خودمان صید وبه چین و کره جنوبی صادر می کنند.
هیچ کشتی چینی و ترال در آب های چابهار و کنارک صید نمی کنند
هدایت الله میر مرادزهی در گفت و گو با چهاربهاران در خصوص گزارشی که چند شب گذشته در خصوص صید کشتی های ترال در چابهار از رسانه ملی پخش شد اظهار کرد: چند ماه گذشته در حدود 12 کشتی ترال درخواست صید در سواحل مکران را داشتند که با درخواست آن ها مخالفت شد و در سال جاری مجوز برای هیچ کشتی خارجی در این منطقه صادر نشده است.
​وی با اشاره به حضور کشتی تحقیقاتی در منطقه افزود: کشتی تحقیقاتی برای شناسایی ذخایر ماهی دریا درعمق هایی که ماهی گیری توسط کشتی انجام می شود در برخی از مناطق دریا حضور پیدا کرده است به نحوی که اگر صید در آن مناطق صورت نگیرد این ذخایر بعد از یک سال نابود می شود که در همان مناطق هم کشتی های بومی خودمان صید داشته اند.
​وی با تکذیب شایعات و خبررسانی هر منبع رسمی و غیررسمی در خصوص صید ترال در چابهار ادامه داد: چنین اطلاعات نادرستی جز ناامنی اقتصادی در میان مردم چیز دیگری در بر ندارد به طوری که اگر کشتی های چینی و ترال در منطقه حضور داشتند ما در سال ها متمادی مقام اول صید کشور را به خود اختصاص نمی دادیم.
​میرمرادزهی با اشاره به صید ماهیان غیرماکول در سواحل کنارک و چابهار تشریح کرد: یال اسبی، سلطان ابراهیم، حسو و ماهیان مرکب که در شرع ما غیرقابل خوردن محسوب می شود بعد از اینکه توسط صیادان بومی صید شدند، صادرات آنها به کشورهای کره جنوبی و چین صورت می گیرد.
​مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: به همه گشت ها و یگان های مستقر در دریا ابلاغ شده است تا در صورت مشاهده کشتی چینی و ترال بلافاصله اقدام به توقیف کنند بنابراین صیادان به شایعات توجه نکنند و هیچ گاه نگران آسیب رسیدن به ذخایر دریا نباشند چراکه هیج موافقت و مجوزی برای هیچ کشتی خارجی در منطقه صادر نشده و نخواهد شد.
​انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 452076
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *