۰
امام جمعه شهرستان چابهار:

راهبرد تضمین سلامت جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است/ هدف از قيام و نهضت امام حسين(ع) " امر به معروف"‌بود

امام جمعه شهرستان چابهار گفت: فریضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر زیر بنای همه احکام اسلام است و احیای فریضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر مانع گسترش فساد در جامعه می‌شود.
راهبرد تضمین سلامت جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است/ هدف از قيام و نهضت امام حسين(ع) " امر به معروف"‌بود
به گزارش چهاربهاران، حجت السلام و المسلمین سید محمد موسوی ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین اظهار کرد: ماه محرم ماه حزن و اندوه مسلمانان و تمامی آزاد اندیشان جهان است و عزاداری برای سیدالشهدا(ع) بین المللی و ماتمی جهانی است.

وی با اشاره به آغاز هفته اول ماه محرم که به یاد نهضت خونین امام حسین (ع) به هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است افزود: هدف اصلی قیام امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر بود و در جامعه کنونی باید به موقع اقدام شود چرا که انسان زمان فرصت سوزی ندارد.

امام جمعه چابهار با اشاره به اینکه توده مردم یک وظیفه مهمی همچون تذکر لسانی دارد، تاکید کرد: برخی ها در نفی استکبار تردید دارند در حالی که استکبار ستیزی در قرآن کریم نیز قید شده است.

وی ادامه داد: افتخار می کنیم که ایران در مقابل ظلم و تجاوز دشمنان ایستادگی کرده و حرف مردم کشور در دنیا خریدار دارد.

حجت السلام موسوی اولین ویژگی عزاداران حسینی و هیئت های عزاداری را پیرو ولایت و گوش به فرمان رهبری عنوان کرد و گفت: ولایتمداری، بصیرت مداری، حق مداری و تاختن بر علیه ظلم و ظالمان مهمترین شاخصه های عزادارن و هیئت های حسینی در ماه محرم به شمار می آید.

وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج و فرهنگ سازی شود به استحکام نظام اسلامی کمک زیادی خواهد کرد و دولتمردان و کارگزاران حکومتی در برابر اعمال مردم، احساس مسئولیت خواهند کرد.

امام جمعه چابهار با بیان اینکه در این راستا مردم بر عملکرد دولت، مسئولان و ماموران دولتی نظارت مستمری خواهند داشت خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف اعتقادی و اجتماعی است و اجرای صحیح این فریضه نقش مهمی در ارتقای امنیت اجتماعی و کاهش بزهکاری در جامعه اسلامی دارد.

انتهای پیام/

 
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 451998
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *