۰
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار خبرداد:

اشتغال بیش از هشت هزار نفر در قالب شرکت های تعاونی چابهار

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار گفت: شرکت های تعاونی چابهار تاکنون زمینه اشتغال هشت هزار و 119 نفر را فراهم کرده اند.
اشتغال بیش از هشت هزار نفر در قالب شرکت های تعاونی چابهار
عبدالله امیریان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی فعال در شهرستان، نقش ارزنده‌ای در ایجاد اشتغال و سهم به‌سزایی در این زمینه دارند، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 478 شرکت تعاونی فعال در شهرستان چابهار وجود دارد که این تعداد شرکت تعاونی توانسته‌اند نسبت به ایجاد اشتغال برای هشت هزار و 119 نفر اقدام کنند.

وی با اشاره به شرکت های تعاونی فعال در شهرستان چابهار بیان کرد: تعاونی ‌های فعال شهرستان در زمینه مسکن، صیادی، مرزنشینان، مصرف، کشاورزی و پرورش میگو فعالیت می کنند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار با بیان اینکه 478 تعاونی در چابهار 29 هزار و 640 نفر عضو دارند، افزود: کل سرمایه این تعاونی ها 172 میلیارد و 35 میلیون ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به نقش شرکت های تعاونی روستایی برای توسعه و اشتغال مرزنشینان تصریح کرد: تشکیل تعاونی توسعه و عمران، تشکیل تعاونی توسعه تعاون روستایی، ایجاد راهکار برای فعال کردن تعاونی های غیر فعال و تشکیل تعاونی تامین نیاز تولید کنندگان از جمله برنامه های مهم اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار است.

امیریان دلایل غیر فعال بودن برخی تعاونی ها را کمبود نقدینگی و سرمایه، دریافت نکردن تسهیلات با سود معقول، اختلاف میان اعضا، نداشتن دانش و تخصص کافی برخی از مدیران شرکت های تعاونی عنوان کرد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار گفت: بخش تعاون نیز می تواند در زمینه اقتصادی، اجتماعی و حتی از لحاظ سیاسی برای کشور تعیین کننده باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیاز مبرم به حمایت از شرکت‌های تعاونی داریم، خاطرنشان کرد: تلاش‌های زیادی برای فعال‌سازی مجدد شرکت‌های تعاونی که به دلایل مختلف نیمه‌فعال و یا غیرفعال شده بودند، صورت گرفته و سعی شده است نسبت به فعال‌سازی شرکت‌هایی که فعالیت مجدد آن‌ها منجر به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود، اقدام شود.

انتهای پیام/
 
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 451986
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *