۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

رشد ۱۰۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۰۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
رشد ۱۰۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار
به گزارش چهاربهاران به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار کرد: عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.
وی از رشد ۵۹ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی نسبت به مدت مشابه خبر داد و افزود: با توسعه زیرساخت‌های سازه‌ای و تجهیزاتی بندر چابهار، بازاریابی انجام شده و اعطای مشوق های ویژه بندر چابهار از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به صاحبان کالا و سرمایه‌گذاران حوزه های دریایی و بندری شاهد افزایش ترافیک کالا و کانتینر در این بندر هستیم به گونه ای که بعد از بهره برداری از فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی رشد عملیات‌های تخلیه و بارگیری جهشی و قابل ملاحظه بوده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص تخلیه ۲۰ درصد از کالاهای اساسی به بندر شهید بهشتی چابهار توسط دولت، قطعا ضمن توجیه ضرورت تکمیل راه آهن «چابهار-زاهدان» این بندر به عنوان رقابت پذیرترین بندر منطقه دریای عمان در حوزه ترانزیت کالاهای عبوری به افغانستان و کشورهای آسیای میانه مطرح می شود.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 451920
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *