۰

اعزام حدود ۴۰ هزار زائر ایرانی حج ۹۷ به عربستان

اعزام زائران کشورمان به حج تمتع سال جاری از ۲۷ تیرماه آغاز شده است که تا شب گذشته حدود ۴۰ هزار نفر از کشورمان به مکه مکرمه و مدینه منوره مشرف شده‌اند.
اعزام حدود ۴۰ هزار زائر ایرانی حج ۹۷ به عربستان
به گزارش چهاربهاران امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر از کشورمان برای انجام مناسک حج ابراهیمی به عربستان اعزام شدند که اعزام زائران خانه خدا از ۲۷ تیرماه آغاز شد و تا ۲۴ مردادماه ادامه دارد.
اعزام زائران ایرانی در دو مرحله مدینه قبل و مدینه بعد انجام می‌شود که زائران مدینه قبل ابتدا به زیارت حرم نبوی(ص) در مدینه منوره مشرف شدند و پس از ۶ روز اقامت در این مکان مقدس در مسجد شجره مُحرم شده و به مکه مکرمه منتقل شدند.
تا شب گذشته، از اولین اعزام در مجموع ۳۱ هزار و ۷۳۴ زائر ایرانی در قالب ۲۰۹ کاروان در مدینه منوره حضور یافتند که از این تعداد، ۲۱ هزار و ۶۴ نفر در قالب ۱۵۰ کاروان به مکه مکرمه مشرف شده‌اند و ۸ هزار و ۳۰۰ نفر نیز در مدینه منوره حضور دارند.
همچنین اعزام زائران مدینه بعد از هشتم مردادماه آغاز شده است که ۹ هزار و ۸۲۰ زائر ایرانی با ۳۷ پرواز وارد فرودگاه جده شده و پس از احرام بستن در جُحفه به مکه مکرمه مشرف شده‌اند.
در مجموع تا شب گذشته ۳۹ هزار و ۱۰۴ نفر از کشورمان در مدینه و مکه مکرمه استقرار یافته‌اند که بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، زائران کشورمان پس از زائران کشورهای اندونزی، پاکستان و ترکیه در جایگاه چهارم از نظر تعداد جمعیت مستقر در عربستان هستند.
انتهای پیام/
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 451805
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *