۰
رئیس آموزش و پرورش بخش دشتیاری چابهار خبر داد؛

دشتیاری محروم‌ترین نقطه کشور به لحاظ فضای آموزشی/اکثر مدارس فاقد انشعاب آب و برق

رئیس آموزش و پرورش بخش دشتیاری چابهار گفت: دشتیاری محروم‌ترین نقطه کشور از نظر فضای آموزشی است، ۸۴ مدرسه فاقد انشعاب برق هستند و دانش آموزان در گرمای ۴۰ تا ۵۰ درجه و در تاریکی درس می‌خوانند.
دشتیاری محروم‌ترین نقطه کشور به لحاظ فضای آموزشی/اکثر مدارس فاقد انشعاب آب و برق
انور بادپا در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: ۸۴ مدرسه از مجموع ۳۱۸ مدرسه فاقد انشعاب برق هستند و دانش آموزان در گرمای ۴۰ تا ۵۰ درجه و در تاریکی مشغول به تحصیل هستند علاوه بر مدارس فاقد برق، ۲۱ مدرسه نیز فاقد امتیاز آب، ۳۷ مدرسه غیراستاندارد و ۲۲۲ کلاس درس فرسوده و نیازمند ساخت فضای جدید است.
وی بخش دشتیاری را از محروم‌ترین نقاط آموزشی در ایران دانست و افزود: این بخش براساس آمار بیش از ۶ مترمربع از سرانه استاندارد آموزشی کشور عقب‌تر است به همین منظور سال گذشته ۱۲ طرح با ۷۹ کلاس درس کلنگ زنی شده است که بسیاری از آنان با کمبود اعتبار برای ساخت مواجه شده اند.
وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در بخش دشتیاری به ازای هر دانش آموز یک متر و ۱۳ سانتی مترمربع است، خاطرنشان کرد: این آمار نسبت به سرانه استاندارد هشت مترمربعی کشور بین ۶ تا حدود هفت متر عقب است.
رئیس آموزش و پرورش بخش دشتیاری چابهار تصریح کرد: در حال حاضر هزار و ۵۴۳ معلم (۹۷۱ معلم رسمی و ۵۷۲ نیروی طرح خرید خدمات آموزشی و سرباز) امر مهم تحصیل دانش آموزان را برعهده دارند.
وی ادامه داد: تعداد ۲۰۸ معلم با بیش از پنج هزار ساعت به طور ۲ شیفت به یادگیری دانش آموزان در حوزه آموزش و پرورش دشتیاری مشغول هستند.
معلمان دشتیاری دوشیفه فعالیت می‌کنند
بادپا با بیان اینکه استخدام ۷۸۸ معلم جدید در بخش دشتیاری ضروری است، خاطرنشان کرد: دشتیاری تنها نقطه‌ای از کشور است که معلمان آن نیز نظیر دانش آموزان در ۲ شیفت به تحصیل دانش آموزان می‌پردازند.
وی از خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان خواست برای ساخت ۶۸۴ کلاس درس جدید تلاش کنند تا این منطقه به استاندارد کشوری نزدیک شود.
رئیس آموزش و پرورش بخش دشتیاری چابهار گفت: علاوه بر کمبود کلاس‌های درس ۵۱۰ کولر گازی و پنکه سقفی مورد نیاز است تا دانش آموزان از گرمای طاقت فرسای این منطقه نجات پیدا کنند.
بادپا بیان کرد: ۱۱ طرح آموزشی با ۳۹ کلاس درس (۱۰ پروژه خیری و یک پروژه بنیاد برکت) پارسال در منطقه دشتیاری افتتاح شده است.
این مسؤول از خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان و کشور خواست برای ساخت فضای آموزشی محرومیت‌ها را در نظر گیرند چراکه براساس آمار و شاخص‌ها هیچ منطقه‌ای از کشور از نظر فضای آموزشی محروم‌تر از دشتیاری نیست.
بادپا اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۵۵۱ دانش آموز در ۳۸۸ کلاس درس به طور چرخشی دوشیفته در منطقه دشتیاری در حال تحصیل هستند.
وی بر استخدام بیش از هزار و ۴۰۰ معلم جدید، خرید یا اهدای بیش از ۳۰۰ تانکر ذخیره آب و ساخت ۶۸۴ کلاس درس جدید برای حل مشکلات فضای آموزشی دشتیاری تاکید کرد.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 451799
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *