۰

پهلوگیری اولین محموله حبوبات ترانزیتی به مقصد افغانستان در بندر چابهار

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین کشتی کانتینری« نگار » حامل محموله حبوبات از بندر کاندلای کشور هند به مقصد افغانستان وارد بندر چابهار شد.
پهلوگیری اولین محموله حبوبات ترانزیتی به مقصد افغانستان در بندر چابهار
به گزارش چهاربهاران، با سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساخت‌های بندری و تأمین تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری، بستر مناسب ترانزیت از طریق بندر چابهار به مقصد افغانستان ایجاد شده است که با جابه‌جایی موفقیت آمیز محموله‌های گندم ترانزیتی توجه تجار افغان به ترانزیت از مسیر چابهار معطوف شده است.

حسین شهدادی با اشاره به پهلوگیری کشتی و تخلیه محموله آن به وسیله کامیون از مسیر ترانزیتی چابهار- میلک به کشور افغانستان اظهار کرد: پس از ترانزیت موفقیت‌آمیز محموله گندم اهدایی کشور هندوستان به افغانستان در نیمه دوم سال گذشته و در ابتدای سال جاری اولین محموله حبوبات ترانزیتی از مبدا بندر کاندلای هند به مقصد افغانستان امروز توسط کشتی کانتینری نگار وارد بندر چابهار شد.

وی بیان کرد: پس از تکمیل فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به 8.5 میلیون تن از سال گذشته ترانزیت کالا با ورود کشتی و حمل گندم اهدایی هند به افغانستان رونق گرفته است‌.

معاون بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: پس از ترانزیت موفقیت آمیز محموله گندم اهدایی هندوستان به افغانستان، نخستین محموله حبوبات ترانزیتی نیز از مبدأ این کشور به مقصد افغانستان وارد بندر چابهار شده است‌.

وی گفت: با سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساخت‌های بندری و تأمین تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری، بستر مناسب ترانزیت از طریق بندر چابهار به مقصد افغانستان ایجاد شده است که با جابه‌جایی موفقیت آمیز محموله‌های گندم ترانزیتی توجه تجار افغان به ترانزیت از مسیر چابهار معطوف شده است.

شهدادی تصریح کرد: همه تلاش این اداره کل، تسهیل ترانزیت در راستای رقابت‌پذیری خدمات بندری و کاهش هزینه تمام شده کالای ترانزیتی از طریق بندر چابهار است که برای تحقق این موضوع تشریک مساعی همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع ترانزیت ضروری ‌است.

وی خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساخت‌های بندری و تامین تجهیزات راهبردی تخلیه و بارگیری بستر مناسب ترانزیت از طریق بندر چابهار به مقصد افغانستان ایجاد شده است‌.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 451784
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *