۰
در تریبون آزاد به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر عنوان شد؛

مشارکت اجتماعی مولفه ای تاثیرگذار درپیشگیری ازآسیب های مواد مخدر است

استفاده از ظرفیت های بکر مشارکت اجتماعی به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار در پیشگیری از آسیب های مرتبط با معضل شوم اعتیاد امری حیاتی است.
مشارکت اجتماعی مولفه ای تاثیرگذار درپیشگیری ازآسیب های مواد مخدر است
به گزارش چهاربهاران، تریبون آزاد نقش جوان در توسعه مشارکت اجتماعی و زنجیره انسانی به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور جمعی از جوانان شهرستان چابهار با همکاری موسسه همراهان جوان، بسیج و اداره ورزش و جوانان در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر آموزش و پرورش برگزار شد.
 
مهدی عامری رئیس موسسه همراهان جوان؛ اختلالات روحی و روانی ناشی از مصرف مواد مخدر را یکی از آسیب های روی آوری به این ماده خطرناک عنوان کرد و گفت: همه مسئولین باید با انجام اقدامات نو و همچنین ایجاد تنوع در فعالیت های قشر جوان و نوجوان زمینه گرایش افراد جامعه به مواد مخدر را کاهش دهند.

وی یکی دیگر از عوامل روی آوری به مواد مخدر را وجود حس کنجکاوی دانست و افزود: باید با دادن آموزش های صحیح به قشر جوان آنها را از مضرات مواد مخدر آگاه کرد.

عامری بر آموزش راه های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر تاکید کرد و گفت: نقش آموزش های بومی شده براساس شرایط فرهنگی حاکم بر شهرستان از اهمیت بسزایی در این بین برخوردار است.

رییس موسسه همراهان جوان بااشاره به دسترسی آسان به مواد مخدر خاطرنشان کرد: مصرف مواد مخدر صنعتی دارای عواقب بسیار خطرناکی هستند که دامنه ی اثرات مخرب آن نیز به مراتب بیشتر است.

در این تریبون جمعی از جوانان شهرستان چابهار نظرات خود را در این خصوص بیان کردند.

انتهای پیام/ ف
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب: 451695
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *