۱

FATF نمی تواند مشکلات کشور را حل کند

دکترای علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: FATF نمی تواند مشکلات کشور را حل کند و شاید به لحاظ دیپلماتیک چیزی مشابه برجام حتی بدتر از آن باشد.
FATF نمی تواند مشکلات کشور را حل کند
حبیب الله جوان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: من به صورت شخصی با چنین لایحه ای مخالفم چراکه مبنای این سازمان مبارزه و تحریم کشورهای تامین کننده تروریسم در جهان به لحاظ مالی می باشد و آمریکا در پشت این سازمان تصمیم گیری و هدف گذاری می کند.

وی با اشاره به وجود ایران در لیست این سازمان افزود: مشخصأ چنین رویدادی به نوعی خود تحریمی محسوب می شود به طوری که ایران دیگر نمی تواند با حزب الله لبنان در ارتباط باشد همچنین ملحق شدن به چنین طرحی که از طرف هیئت دولت به مجلس پیشنهاد شده اثرات منفی در اعتبار ایران خواهد داشت.

دکترای علوم سیاسی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا با نقض برجام و تحریمات مختلف علیه ایران خود را تصمیم گیرنده در دنیا معرفی کرده است حال با درخواست ایران به ملحق شدن در سازمان FATF در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی، علاوه بر اینکه خود را تابع دستورات آمریکا معرفی می کنیم باعث کاهش اقتدار کشور خواهیم شد.

جوان کشورهای چین و ژاپن را پیشنهادی برای الگوی اقتصادی ایران دانست و عنوان کرد: ایران باید به تولید ناخالص داخلی به جای تولید ناخالص ملی بیندیشد چرا که تحریم های موجود مانع سرمایه گذاری شرکت ها و اسپانسرهای اقتصادی در تولید ناخالص ملی شده است بنابراین لوایحی همچون پالرمو، FATF و CFT نمی تواند رئیس جمهور آمریکا را برای دست برداشتن از جنگ اقتصادی با ایران راضی کند.

وی با اشاره به پیشینه سیاسی کشور در روابط خارجه خاطرنشان کرد: ایران به دلیل حمایت از کشورهای اسلامی همچون لبنان، فلسطین، سوریه و عراق همواره دشمن درجه اول آمریکا و اسرائیل محسوب شده و امید دولت تدبیر و امید ایران به کمک آمریکایی ها مطمئنا شانسی برای تحقق نخواهد داشت.

انتهای پیام/ ک
 
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 451657
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *