۰

حماسه 15 خرداد برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است

امام جمعه شهرستان چابهار گفت: 15 خرداد سند مخالفت کشور با استکبار بود و باید آن روز را گرامیداشت به طوری که ارزش بیداری و حماسه آفرینی شهدای عظیم الشأن نهضت 15 خرداد در دفاع از امام راحل مرجعیت بزرگ اسلامی در اوج دوران ستم شاهی و غربت روحانیت با هیچ حادثه ای قابل قیاس و توصیف نیست.
حماسه 15 خرداد برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی انتظار روزی را می‌کشیدند که ما امام را نداشته باشیم، اظهار کرد: امام خمینی(ره) طی بیش از دو دهه، دو کار مهم و ارزشمند را به پایان رساندند به طوری که هم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و هم آن را تثبیت کردند.
وی با تشریح به توانمندی‌های مقام معظم رهبری در رهبری نظام اسلامی در ارتحال امام راحل افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زمانی سکان انقلاب را برعهده گرفتند که کشور در خلاء نبود امام قرار داشت، نفسِ بسیاری از افراد تاثیرگذار کشور بند آمده بود، اما رهبری بی‌نظیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آن دوران را پشت سر گذاشتیم.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه باید نتایج و ثمره قیام 15 خرداد به خوبی تبیین شود تا همه بدانند که جرقه آغازین نهضت امام راحل و این ملت چگونه شکل گرفته است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با جرأت و جسارت کامل پرده از حقایق رژیم پلید و فاسق شاهنشاهی در مزدور صفتی آمریکا، انگلیس و بسیاری از نظام‌های غربی برداشت و ثابت کرد که این کشور نمی‌تواند نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و اعتقادات پشت کرده و یا بدبین باشد.
وی با تشریح به اینکه در صحنه دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن امروز همه وظیفه سنگین و خطیری را بر عهده دارند ادامه کرد: بزرگترین خواسته شهدا و خانواده‌های معظم آنها از عموم ملت این است که به مسیر آرمانی امام و شهدا پشت نکنیم بلکه در لبیک‌گویی به ندای ولایت فقیه همواره در صحنه آماده و مهیا باشیم.
خطیب جمعه چابهار با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل اذعان کرد: عظمت امام راحل واقعیتی است که دوست و دشمن به آن اعتراف کرده اند و علاوه بر بزرگان و مراجع عظام تقلید، رهبران سیاسی دنیا نیز از امام به نیکی و بزرگی یاد می کنند.
وی 15 خرداد را نقطه عطفی در شروع انقلاب دانست و تشریح کرد: امروز جوامع اسلامی وظیفه دارند حول محور ولایت، وحدت و همبستگی، خود را حفظ و در برابر دشمن صفوف یکپارچه ایجاد کنند قیام 15 خرداد سرآغاز حرکتی نو در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود که به‌ خوبی توسط امام راحل هدایت و رهبری شد.
حجت الاسلام موسوی با تأکید بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل خاطرنشان کرد: برنامه‌های 14 خرداد باید مردمی و باشکوه خاص برگزار شود تا پاسداشت مقام آن امام عزیز و شهدای این انقلاب از ابتدا تا به الان باشد.
​خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/
 
 
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۹
کد مطلب: 451592
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *