۰

معدوم سازی بیش از ۱۰ هزارتن گوشت فاسد در کنارک

سرپرست اداره دامپزشکی کنارک گفت: ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف سال ۹۶ در این شهرستان ضبط و معدوم سازی شد.
معدوم سازی بیش از ۱۰ هزارتن گوشت فاسد در کنارک
به گزارش چهاربهاران، اولیاء میرلاشاری اظهار کرد: در این مدت بر کشتار ۱۶ هزار و ۶۰۶ راس دام سنگین در کشتارگاه‌های صنعتی کنارک نظارت بهداشتی انجام شد.
وی افزود: نتیجه این نظارت‌ها معدوم سازی ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف بوده است.
میرلاشاری بیان کرد: همچنین سه هزار و ۳۷۸ مورد بازدید در این مدت از کارخانه ها، شرکت ها، اسکله‌ها و مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی کنارک انجام شد.
وی انجام رایگان ۵۳ هزار و ۸۹۹ مورد واکسیناسیون دام سبک و سنگین، سمپاشی بر روی بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ راس دام و ۲۷ هزار مترمربع از اماکن دامی و انجام پایش و مراقبت مستمر بیماری‌ها در سطح تمامی روستا‌های کنارک را از مهمترین اقدامات در پیشگیری از بیماری‌های دامی در منطقه ذکر کرد.
سرپرست اداره دامپزشکی کنارک همچنین بازدید از محموله‌ها و صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای برای بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهیان صنعتی، تجاری و میگو، پنج هزار و ۳۷۰ تن ماهیان صادراتی، دو هزار و ۸۲۷ تن گوشت قرمز و آلایش و سه هزار و ۳۸۸ تن پودر ماهی را از اقدامات واحد قرنطینه این اداره برشمرد.
میرلاشاری خاطرنشان کرد: انجام واکسیناسیون و نظارت بهداشتی بر ۲۴۶ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌ها و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی برای بهره برداران، دانش آموزان، کارکنان کشتارگاه و افراد مرتبط با فرآورده‌های خام دامی از مهمترین اقدامات اداره دامپزشکی کنارک در سال گذشته بوده است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 451527
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *