۰
نماینده اسبق چابهار در مجلس شورای اسلامی:

پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو زمینه‌های نفوذ را بیشتر می کند

نماینده اسبق چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستن ایران به کنوانسیون «پالرمو» زمینه‌های نفوذ به کشور ما بیشتر فراهم می‌شود.
پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو زمینه‌های نفوذ را بیشتر می کند
یعقوب جدگال در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» که مغایرت اساسی با قانون اساسی دارد اظهار کرد: با پذیرش اینگونه معاهدات، به صورت حساب شده، ابزارهای نظام سلطه را بر خود می‌پذیریم که این مسئله با قانون اساسی هم مغایرت دارد.
وی با اشاره به اینکه این کنوانسیون استقلال کشور را دچار خدشه می کند افزود: الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» راه‌های سلطه بر کشورمان را باز می‌کند و از طرفی الحاق ایران به این کنوانسیون تکرار دوباره برجام برای ایران است داشت و محدودیت‌های بیشتری را بر ما تحمیل خواهند کرد.
نماینده سابق چابهار با بیان اینکه استقبال از این مدل سندها مثل FATF، پالرمو و امثال آن نتیجه فراموشی استقلال فرهنگی است، یادآور شد: متأسفانه ما با دستان خود کنوانسیون‎ها و توافقنامه‎هایی را امضا می‎کنیم که استقلال ما را خدشه‎دار می‎کند.
وی با اشاره به اینکه قبول مفاد این کنوانسیون فشار کشورهای سلطه گر را افزایش می دهد خاطرنشان کرد: طبق مفاد این کنوانسیون ایران باید براساس آن، در قوانین و مقررات کیفری‌اش بازنگری کند که همین امر ابزاری برای کشورهای سلطه‌گر جهت فشار و سلطه بیشتر بر امور داخلی ایران محسوب می‌شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 451499
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *