۰

برداشت پیاز در چابهار آغاز شد

مدیرجهاد کشاورزی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برداشت پیاز از سطح هزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.
برداشت پیاز در چابهار آغاز شد
غلامحسین بامبری در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: بیش از یک هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت پیاز به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال دارند.
وی با بیان اینکه کشت پیاز از مهر و آبانماه آغاز شده و برداشت آن تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد، افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت36 هزار تن پیاز از اراضی شهرستان چابهار برداشت و روانه بازار مصرف شود همچنین نشاء پیاز امسال در گلخانه های شهرستان چابهار تولید شد که شاهد صرفه جویی 25 درصدی در مصرف آب بودیم.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار ادامه داد: این شهرستان با داشتن شرایط آب و هوای گرم و مرطوب ساحلی امکان کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی در فصول پائیز و زمستان را داراست.
بامبری عنوان کرد: سالانه 580 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان چابهار در صورت وجود آب و تداوم بارندگی های فصلی تولید می شود به طوری که اقتصاد 24 هزار نفر از مردم این شهرستان وابسته به این بخش است.
وی با اشاره به هوای مطلوب چابهار برای کشاورزی خاطرنشان کرد: چابهار ظرفیت های زیادی در بخش کشاورزی، راه اندازی گلخانه، تولید گوشت سفید و قرمز، پرورش دام سبک و سنگین و میگو دارد که می توان به گاو بومی، مرغ و خروس دشتیاری و گوسفند بلوچی اشاره کرد.
انتهای پیام/ک
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 451415
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *